VYDAVATEĽSTVO - KUMRAN
PRE KOHO - pre ženy, pre kresťanov

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk.

Dal jej svoje srdce – dokáže sa oň Elizabeth starať s takou nehou, s akou sa Wynn stará o ňu?

Keď príde jar je druhou knihou najpredávanejšej série kresťanských románov z prostredia kanadského západu od skvelej spisovateľky Janette Okeovej.

Svadba bola jej splneným snom, ale potom…

Po roku učenia v jednotriednej škole v kanadskej divočine plánuje Elizabeth svadbu s Wynnom Delaneym, členom Kráľovskej severozápadnej jazdnej polície. Svoj manželský život začínajú na jeho odľahlej základni ďaleko na severe. Elizabeth sa necíti pripravená na taký osamelý život bez mnohých výdobytkov, na ktoré bola dovtedy zvyknutá. Zostala jej len láska k Wynnovi a viera v Boha. Bude to však stačiť?

Prvý diel tejto série ma nejak extrémne nenadchol, no aj napriek tomu som siahla po pokračovaní. Hneď vám teda napíšem, že som milo prekvapená. Štýl písania autorky sa nezmenil a teda kniha je jednoducho napísaná. Mne osobne to nevadí práve naopak kniha sa vďaka tomu rýchlo čítala. Dej knihy bol dynamický a hneď ma pohltil. Stránky som pretáčala jedna radosť. Veľmi sa mi páčilo, ako sa dej oproti prvej časti posunul a čitateľ sa ocitne v úplne novom prostredí. Spoznávame nové postavy aj kultúru. Opisov v knihe bolo tak akurát vedela som si predstaviť kde sa dej odohráva. Dialógy ma veľmi bavili hlavne medzi Beth a jej indiánskymi kamarátkami. Tieto kapitoly som si nesmierne užívala. Boli plné vtipných scén ale odhaľovali aj ich bežné fungovanie v komunite. V tejto časti je omnoho viac zápletiek napínavých, vtipných ale aj smutných scén. V knihe som nenarazila na hluché miesta ani na kapitoly, ktoré by ma nebavili.

Beth si ma ako postava v tejto časti získala. Popasovala sa s neľútostnými podmienkami a zvykla si na nový spôsob života. Bolo mi sympatické ako sa snažila komunikovať s indiánmi aj keď im nerozumela. Uvedomila si, aká dôležitá ale aj náročná je Wynnova práca. Ako postava prešla veľkým charakterovým prerodom. Wynn mi ako postava nevadil. Spoznávame viac jeho prácu, ktorá je veľmi náročná a vyčerpávajúca. Kniha je však viac zameraná na Beth. Obľúbila som si aj indiánov v knihe, hlavne kamarátky Beth.

Romantiky bolo aj v tejto časti pomenej. Zdalo sa mi, že skoro vôbec nie sú postavy spolu. Wynn trávil veľa času v práci a niekedy mu dokonca Bath pomáhala. To mi akurát tak trocha vadilo, že ich manželstvo a láska knihou len letmo preletela.

Časti o Bohu boli nenásilne a príjemné. Celkovo pekne doplnili dej a dobre sa čítali.

Po dočítaní knihy som túžila mať po ruke pokračovanie a hneď sa začítať. Knihu hodnotím kladne tento diel mi sadol viac ako prvý. Určite si prečítam aj ďalšie časti a vám sériu odporúčam na oddychové čítanie. Som veľmi rada, že som opäť mala možnosť siahnuť po knihe od kumran.sk.

Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com  storpic - kvalitné online recenzie