Preskočiť na hlavný obsah

Lynn Austinová - V tvojej koži


CELKOVÉ HODNOTENIE – 2,5/5

ORIGINÁLNY NÁZOV - If I Were You

POČET STRÁN - 448

VÄZBA - brožovaná väzba

ROK VYDANIA - 2021

ŠTÝL - vojnový, duchovný, historický

JAZYK - slovenčina

PREKLAD - Zuzana Venglíková

VYDAVATEĽSTVO - Kumran

ODKAZ NA KNIHU - https://www.kumran.sk/krestanske-romany-novely/22944-v-tvojej-kozi.html

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.


1950
Po skončení vojny opúšťa Audrey Clarksonová rodinné sídlo v Anglicku, aby so svojím synčekom začala nový život v Amerike. Ako ovdovená vojnová nevesta potrebuje finančnú podporu svojich amerických svokrovcov, ktorých nikdy predtým nevidela. Po príchode do Ameriky však zisťuje, že jej dlhoročná priateľka Eve Dawsonová tam už štyri roky vystupuje pod jej menom. Rozmotávaním klbka klamstiev vyplávajú na povrch Audrine aj Evine tajomstvá – a zároveň komplikovaná história ich priateľstva.

1940
Eve a Audrey už ani nemohli byť odlišnejšie. Spoznali sa na Wellingford Halle, kde Evina matka slúžila ako komorná Audrinej matky. Ich vzájomné rozdiely spôsobili, že v dospelosti sa ich cesty rozišli, aby sa v čase hrozby nacistickej invázie znovu stretli. Americký vojak umiestnený v Anglicku prináša Audrey šancu na lásku a rozpad triedneho systému predstavuje pre Eve nádej na spoločnú budúcnosť s Audriným bratom. Vojna však zamieša karty a prinúti obe ženy urobiť rozhodnutia, ktoré budú mať nečakané následky.

 

Toto bola prvá kniha, ktorú som od autorky čítala. Celkovo mám veľmi rada knihy s vojnovou tematikou a pri tejto ma zaujala hlavne pútava anotácia.

V knihe sú spracované dve dejové línie. Prvá sa odohráva v roku 1950. Audrey v tom čase už ovdovela a musela opustiť rodinné sídlo a odísť do Ameriky za svokrovcami. Po príchode však zisťuje, že jej miesto zastúpila jej dávna priateľka Eve Dawsonová a už štyri roky predstiera, že je ona. Ani jedna z nich sa však nechce vzdať svojho miesta a odísť. Postupne sa odhaľujú klamstvá a tajomstvá dávnej minulosti. Druhá dejová línia je venovaná histórii ich priateľstva. Audrey a Eve už ako deti boli odlišné. Jedná z bohatej a vplyvnej rodiny a druhá dcéra obyčajnej komornej. Už ako malé dievčatká si uvedomovali rozdiely v ich postavení. Práve tie zapríčinili, že sa ich cesty v dospelosti rozišli. Krutá vojna však ich životy opäť spojila a donútila ich k rozhodnutiam, za ktoré budú niesť následky.



Kniha mala celkom pomalý začiatok, čo zapríčinilo, že sa mi do knihy začítavalo ťažšie. Celkovo som mala pocit, že sa dej neuveriteľne vliekol a to nezachránil ani bravúrny štýl písania autorky. Prevažná časť deja sa odohrávala v minulosti a príbeh je rozprávaný z pohľadu oboch žien. Podľa anotácie som čakala, že kniha bude zameraná práve na ich výmenu identity a problémy s tým spojené. Autorka sa však rozhodla zamerať viac na ich priateľstvo a životy pred ich výmenou.

Hlavné hrdinky spoznávame už ako malé. Spoznávame ich životy, rodiny a ich samotné. Mňa osobne čítanie o ich detstve nebavilo. Často som narážala na pasáže, ktoré ma nudili a preto mi čítanie knihy trvalo enormne dlho. Vytváralo to strašne veľa hluchých miest a nútilo ma to strany prechádzať len očami. Zlepšilo sa to až v druhej polovici knihy, kedy autorka začala opisovať ich životy behom vojny. Páčilo sa mi, ako autorka vojnové obdobie opísala a poukázala na fakt, že vojna nerozlišovala medzi bohatými a chudobnými, ale ľudia si boli rovní. Nechýbali ani romantické linky, ktoré boli celkom znesiteľné.

Z dvoch hlavných postáv mi sadla viac Audrey. Viac som sa stotožnila s jej charakterom. Eve mi bola nesympatická už ako dieťa. Tak neznesiteľnú postavu som asi ešte nezažila. S čím som sa ale vôbec nestotožnila, bolo ich priateľstvo. Áno, pomáhali si behom vojny, ale tá závisť a neustále výčitky mi vadili. Nepáčil sa mi vzťah medzi nimi a nezachránila to ani záverečná časť. Takto proste vrúcne priateľstvo nevyzerá.

V knihe som narazila aj na pár krásnych myšlienok, ale naozaj len pár.

Na záver by som už len dodala, že som rada, že je koniec.


Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com

Komentáre

  1. Ja som bola z tejto knihy extrémne sklamaná, pre mňa najhoršia za tento rok! A to vykreslené "priateľstvo" mi vadilo tiež, to s priateľstvom nemalo skrátka nič spoločné :/

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Janette Okeová - Keď príde jar

HODNOTENIE - 5 /5 ORIGINÁLNY NÁZOV - WHENCOMES THE SPRING POČET STRÁN - 320 VÄZBA - BROŽOVANÁ  ROK VYDANIA - 2021 EDÍCIA -KANADSKÝ ZÁPAD  ŠTÝL- historický, romantický, duchovný JAZYK - slovenčina VYDAVATEĽSTVO - KUMRAN PRE KOHO - pre ženy, pre kresťanov ODKAZ NA KNIHU -  Keď príde jar: kniha - Janette Okeová | Kumran.sk      Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk.  Dal jej svoje srdce – dokáže sa oň Elizabeth starať s takou nehou, s akou sa Wynn stará o ňu? Keď príde jar  je druhou knihou najpredávanejšej série kresťanských románov z prostredia kanadského západu od skvelej spisovateľky  Janette Okeovej . Svadba bola jej splneným snom, ale potom… Po roku učenia v jednotriednej škole v kanadskej divočine plánuje Elizabeth svadbu s Wynnom Delaneym, členom Kráľovskej severozápadnej jazdnej polície. Svoj manželský život začínajú na jeho odľahlej základni ďaleko na severe. Elizabeth sa necíti pripravená na taký osamelý život bez mnohých výdoby

Mona Kasten - Dúfať znova

  CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 ORIGINÁLNY NÁZOV - Hope Again POČET STRÁN - 368 VÄZBA - brožovaná väzba ROK VYDANIA - 2022 VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 17+ VYDANIE - 1 ŠTÝL - romantický JAZYK - slovenčina PREKLAD - preložila Martina Šturcelová PÔVOD - Nemecko 4. DIEL SÉRIE - Znova VYDAVATEĽSTVO - YOLi PRE KOHO - young adult, new adult ODKAZ NA KNIHU -  Paperback: Dúfať znova (Mona Kasten) | bux.sk   Za knihu ďakujem BUX.sk   Everly Pennová neverila na lásku. Celé roky sa prizerala, ako jej mama trpí v násilnom vzťahu.  Zážitky z detstva ju natoľko traumatizovali, že si mužov nepripúšťala k telu. Nechcela sa zamilovať. A už vôbec nie do svojho vyučujúceho. Ibaže Nolan Gates je šarmantný, inteligentný, sexi a iba pri ňom dokáže byť Everly sama sebou. Len jemu dokáže otvorene povedať, že netuší, čo chce od života a že študuje len preto, aby bola mama šťastná. Čím bližšie ho spoznáva, tým viac ju to k nemu ťahá. Najradšej by prekročila pomyselnú hranicu medzi nimi, len

Marta Galewska-Kustra - Kubko a rečové cvičenia

  CELKOVÉ HODNOTENIE - 5* ORIGINÁLNY NÁZOV - Pucio uczy się mówić VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 3+ POČET STRÁN - 40 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - leporelo JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Ikar VYDANIE - 1 ODKAZ NA KNIHU -   Kniha: Kubko a rečové cvičenia (Marta Galewska-Kustra) | bux.sk Za knihu ďakujem Bux.sk Kubko a rečové cvičenia je treťou knihou v poradí, ktorá sa zameriava na rozširovanie slovnej zásoby dieťaťa. Dieťa sa pomocou knihy učí tvoriť zložitejšie vety a osvojuje si princípy gramatiky. Kniha je dokonalou pomôckou nie len pre logopédov ale aj rodičov alebo pedagógov. Prvé dve strany nás oboznamujú s tým, ako s knihou pracovať a  čo si všímať pri hre s ňou. Práca s knihou je naozaj jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Stačí čítať jednoduché texty priradené k ilustráciám a ukazovať na osoby alebo veci spomenuté v texte. Následne na spodku stránok sa nachádzajú otázky ako „Čo je to?“, „Čo robí?“ , „Akú ma farbu?“...atď.  Cieľom vlastne je, aby dieťa pomenovalo t