Preskočiť na hlavný obsah

Baja Dolce - Horkosladké esencie


CELKOVÉ HODNOTENIE – 5*

POČET STRÁN - 488

ROK VYDANIA - 2020

VYDANIE - 1

VÄZBA - pevná väzba

JAZYK - slovenský

VYDAVATEĽSTVO - Venupress

ODKAZ NA KNIHU - https://www.martinus.sk/?uItem=760155

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som sa chcela poďakovať vydavateľstvu Venupress. Samozrejme by som sa chcela poďakovať aj pani autorke za milé venovanie.

O autorke

Slovenská autorka Baja Dolce sa narodila v Bratislave. Na slovenskom knižnom trhu debutovala v roku 2018 s knihou Placebo On. Autorka sa písaniu venuje viac ako polovicu svojho života a lásku k písaniu si našla už v trinástich rokoch, keď začala pomáhať v školských novinách. Neskôr si založila vlastný blog, na ktorom zverejňovala svoje poviedky. Najviac ju teší, keď jej čitatelia posielajú spätnú väzbu. Do svojich kníh vkladá vždy niečo z reálneho života. Autorka sa riadi jedným pravidlom: „Kniha bez hlbšej myšlienky je ako človek bez duše.“

Anotácia

Tri generácie, tri osudy a jedno prekliatie.
Ani jednej z nich nie je dopriate spoznať esencie pravej lásky.

Linda sa po rokoch vracia domov a zisťuje, že nič nie je také ako kedysi. Zdravotný stav jej starej mamy sa náhle zhoršil a matka pred ňou niečo skrýva. V rovnakom čase sa stretáva s Danielom, niekdajším najlepším priateľom, s ktorým sa nerozišli najlepšie, a odhaľuje šokujúce rodinné tajomstvo. Myslí si, že sa nemôže stať už nič horšie. No čo ak sa mýli?

Po nehode na vianočnom večierku sa jej začnú snívať zvláštne sny a v nich objavuje ľúbostný príbeh mladého páru z obdobia druhej svetovej vojny. Hoci je Linda zmätená, časom sa dozvedá, že práve tieto sny sú kľúčom k dávno zabudnutej pravde. Ona jediná môže zlomiť dlhoročné rodinné prekliatie a oslobodiť sa zo začarovaného kruhu horkosladkých lások a sklamaní.

Bude mať dosť sily a odvahy, aby zvládla prelomiť kliatbu?

Prečítajte si horkosladký príbeh plný lásky, vášne a tajomstiev.

Baja Dolce, autorka obľúbenej knižnej série Placebo, si pre vás opäť nachystala emocionálnu horskú dráhu s nečakanými zvratmi. 


67. KAPITOLA

O láske som toho čítala a počula mnoho. V knihách mala viacero tvári.

Bola zmierlivá i divoká, nežná i sebecká, šťastná aj tragická, krátkodobá a aj doživotná.

Bola jednostranná, neopätovaná, závislá, odpúšťajúca, podmaňujúca, ničivá, podmienená, zúfalá, ale aj plná nádejí.

Jej krása spočíva v tisícoch tvárach, ktorými sa prezentovala medzi miliónmni milencov.

Nie každému ustlala na ružiach a ak áno, i v takých prípadoch sa občas vyskytli medzi voňavými lupienkami ostré a pichľavé tŕne.

 

 

Môj názor

Tvorbu knihy som dlhé mesiace sledovala na Instagrame pani autorky a vydavateľstva. Čím viac som sa toho o knihe dozvedela, tým viac som túžila poznať jej obsah. Posledné mesiace som sa doslova nevedela dočkať toho, kedy kniha uzrie svetlo sveta. A zrazu sa to stalo, na mojom stole ležala  zásielka a v nej Horkosladké esencie. Prvé, čo som si všimla bola dokonale spracovaná obálka príjemná na dotyk. (Keď patríte k čitateľom, ktorí si potrpia na neporušené obálky tak odporúčam si knihu obaliť obalom. Na obálke ostávajú otlačky prstov a žlté orámovanie sa šúcha.)  Všetci doma zhodnotili, že obálka vyzerá nádherne, ale nie len obálka je nádherná ale aj obsah knihy.

Prvé stránky knihy boli venované Lindinmu detstvu a jej milému stretnutiu s Danielom. Postupne spoznávame životy hlavných hrdinov od ich detstva až po dospelosť.  Sledujeme vývoj ich vzťahu od nerozlučného priateľstva až po krehký cit lásky. Príbeh Lindy a Daniela sa prelína s príbehom z minulosti, takže nesledujeme len lásku Lindy a Daniela ale aj Olívie a Nicolasa. Príbeh je plný lásky, sklamania, slz, mágie a tajomstiev.

Kniha ma zaujala už prvými stránkami. Vôbec som nemala problém začítať sa do knihy. Štýl písania pani autorky už dôverne poznám, keďže som len pred nedávnom dočítala sériu Placebo. Mne osobne autorkin štýl písania vyhovuje. Kniha ma natoľko pohltila, že som nevnímala okolitý svet a sústredila sa len na obsah knihy. Behom čítania som nenarazila na hluché miesta a dialógy neboli plytké. Dej knihy bol jednoducho spracovaný , takže vďaka tomu sa kniha veľmi rýchlo čítala. Kniha bola nabitá emóciami a autorka čitateľa nešetrila. Opäť sa jej podarilo obsiahnuť v deji všetky možné emócie, takže si pripravte vreckovky na potoky slz. Samozrejme nechýbali ani pekné myšlienky, ktoré som si hneď zapísala do denníka. Čo sa týka zápletky, tak ta bola jednoduchá ale veľmi dobre premyslená. Spojenie mágie a nenaplnenej lásky vytvorilo pekný kontext knihy. Minulosť v knihe bola zobrazená prostredníctvom denníka Olívie a snov Lindy. Táto časť knihy bol bravúrne spracovaná. Autorka nám postupne prostredníctvom Lindiných snov odhaľuje príbeh lásky Olívie a Nicolasa. Nakoniec sa pekne spoja sny s denníkom a vytvoria ucelený príbeh z minulosti. Čo sa týka fantasy prvkov v knihe, tak tie neboli prehnané a pekne ozvláštnili dej knihy. Romantická linka bola krásna. Autorka postupne rozvíjala vzťah oboch párov.

Hlavné postavy som si hneď obľúbila. Linda mi bola sympatická od prvej zmienky. Daniel bol úžasný, čo by človek dal za takého priateľa. Ich vzťah ma veľmi bavil, hneď som si ich vedela predstaviť ako pár. Olívia a Nicolas to nemali ľahké, ale v tomto prípade platí, že láska prekoná všetky nástrahy. Akurát by som ja osobne prijala trocha viac kapitol o ich vzťahu. Ostatné postavy dostali dosť priestoru na prejavenie, takže v tomto smere som ako čitateľ spokojná.

Posledné kapitoly som hltala očami a nechcela som knihu pustiť z ruky. Dosť dlho som nad jej obsahom premýšľala a fakt jej nemám čo vytknúť.

 Láska je krásny cit. Vďaka tejto knihe si uvedomíte, že pre lásku sa oplatí urobiť všetko. Knihu odporúčam všetkým , čo zažili horkosladkosť lásky.

A tak starec mladíkom sa stal,

Dostanúc svoj večný tanec

S láskou, ktorú viac než miloval.

Tú noc sa Linde Reedovej snívali tie najkrajšie sny o silnej láske a večných tancoch. Zamrvila sa v náručí svojho manžela a ďalej snila s úsmevom na perách.



Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Janette Okeová - Keď príde jar

HODNOTENIE - 5 /5 ORIGINÁLNY NÁZOV - WHENCOMES THE SPRING POČET STRÁN - 320 VÄZBA - BROŽOVANÁ  ROK VYDANIA - 2021 EDÍCIA -KANADSKÝ ZÁPAD  ŠTÝL- historický, romantický, duchovný JAZYK - slovenčina VYDAVATEĽSTVO - KUMRAN PRE KOHO - pre ženy, pre kresťanov ODKAZ NA KNIHU -  Keď príde jar: kniha - Janette Okeová | Kumran.sk      Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk.  Dal jej svoje srdce – dokáže sa oň Elizabeth starať s takou nehou, s akou sa Wynn stará o ňu? Keď príde jar  je druhou knihou najpredávanejšej série kresťanských románov z prostredia kanadského západu od skvelej spisovateľky  Janette Okeovej . Svadba bola jej splneným snom, ale potom… Po roku učenia v jednotriednej škole v kanadskej divočine plánuje Elizabeth svadbu s Wynnom Delaneym, členom Kráľovskej severozápadnej jazdnej polície. Svoj manželský život začínajú na jeho odľahlej základni ďaleko na severe. Elizabeth sa necíti pripravená na taký osamelý život bez mnohých výdoby

Mona Kasten - Dúfať znova

  CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 ORIGINÁLNY NÁZOV - Hope Again POČET STRÁN - 368 VÄZBA - brožovaná väzba ROK VYDANIA - 2022 VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 17+ VYDANIE - 1 ŠTÝL - romantický JAZYK - slovenčina PREKLAD - preložila Martina Šturcelová PÔVOD - Nemecko 4. DIEL SÉRIE - Znova VYDAVATEĽSTVO - YOLi PRE KOHO - young adult, new adult ODKAZ NA KNIHU -  Paperback: Dúfať znova (Mona Kasten) | bux.sk   Za knihu ďakujem BUX.sk   Everly Pennová neverila na lásku. Celé roky sa prizerala, ako jej mama trpí v násilnom vzťahu.  Zážitky z detstva ju natoľko traumatizovali, že si mužov nepripúšťala k telu. Nechcela sa zamilovať. A už vôbec nie do svojho vyučujúceho. Ibaže Nolan Gates je šarmantný, inteligentný, sexi a iba pri ňom dokáže byť Everly sama sebou. Len jemu dokáže otvorene povedať, že netuší, čo chce od života a že študuje len preto, aby bola mama šťastná. Čím bližšie ho spoznáva, tým viac ju to k nemu ťahá. Najradšej by prekročila pomyselnú hranicu medzi nimi, len

Marta Galewska-Kustra - Kubko a rečové cvičenia

  CELKOVÉ HODNOTENIE - 5* ORIGINÁLNY NÁZOV - Pucio uczy się mówić VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 3+ POČET STRÁN - 40 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - leporelo JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Ikar VYDANIE - 1 ODKAZ NA KNIHU -   Kniha: Kubko a rečové cvičenia (Marta Galewska-Kustra) | bux.sk Za knihu ďakujem Bux.sk Kubko a rečové cvičenia je treťou knihou v poradí, ktorá sa zameriava na rozširovanie slovnej zásoby dieťaťa. Dieťa sa pomocou knihy učí tvoriť zložitejšie vety a osvojuje si princípy gramatiky. Kniha je dokonalou pomôckou nie len pre logopédov ale aj rodičov alebo pedagógov. Prvé dve strany nás oboznamujú s tým, ako s knihou pracovať a  čo si všímať pri hre s ňou. Práca s knihou je naozaj jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Stačí čítať jednoduché texty priradené k ilustráciám a ukazovať na osoby alebo veci spomenuté v texte. Následne na spodku stránok sa nachádzajú otázky ako „Čo je to?“, „Čo robí?“ , „Akú ma farbu?“...atď.  Cieľom vlastne je, aby dieťa pomenovalo t