Preskočiť na hlavný obsah

Peter Debnár - DESPER




CELKOVÉ HODNOTENIE – 5*
POČET STRÁN - 300
JAZYK - slovenský
VYDAVATEĽSTVO - inspira publishing
VÄZBA - brožovaná väzba
ROK VYDANIA - 2020
VYDANIE – 1

Za knihy by som sa chcela veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu.

O autorovi

Peter Debnár (1975) žije v obci Horná Ves, okres Prievidza. Je ženatý a má dvoch synov. Od detstva rád čítal. Písať začal 8.1.2001 denníkom. Neskôr to boli krátke poviedky, útržky textov, či nedokončené začiatky románov. Prvým stretom s ozajstnou tvorbou bol projekt Slovensko píše román, v ktorom viacerí autori napísali spoločnú knižku Minulosť ťa dostane(2009). V zbierkach Krimipoviedky (2011) a Muži vs. Ženy (2017) boli publikované jeho poviedky Najťažšie je stlačiť spúšť a Lepidoptera. Peter Debnár sa venuje hlavne žánru krimi a detektívka. V knihe Krvavá vášeň (2012) rieši kapitán Tomáš Horec sériu záhadných úmrtí v rodnej obci Líščie diery. V Heterochromii iridium (2014) pomáha Tomáš nájsť spisovateľovi Romanovi Roklinovi Lily, dievča s rôznofarebnými očami. A hoci si už Horec užíva zaslúženú penziu v Líščích dierach, do jeho života vtrhne Desper (2020), ktorý ho nenechá pokojne spávať..

Anotácia

Kapitán Tomáš Horec si užíva pokojný, no osamelý život na dôchodku. Všetko zmení  stretnutie so ženou z minulosti. Po štyridsiatich rokoch sa dozvie, že má dieťa. Jeho matka ho však dala na adopciu, a ani nevie, či ide o syna alebo dcéru. Tomáš neváha ani sekundu a rozhodne sa ho vyhľadať, zistí však, že jeho syn je už dvadsaťtri rokov nezvestný. Kapitán sa však nevzdáva a pokračuje v pátraní. Zatiaľ čo on pátra po synovi, novinárka Klára Suchá pátra po minulosti dreveného kríža s divným symbolom. Oboch to zavedie k rovnakej stope, k tetovaniu s motívom DESPER. Podarí sa kapitánovi vypátrať strateného syna? Zistí Klára, čo sa stalo pri rieke? 



Môj názor

Začala by som hneď tým, že toto bola prvá kniha, ktorú som od pána autora čítala. Nevedela som, čo mám od knihy očakávať. Prvé stránky sa mi čítali veľmi dobre. Pán spisovateľ má veľmi príjemný štýl písania, ktorý ma automaticky vtiahol do deja a nepustil, až kým som celú knihu nedočítala. Celkovo som knihu čítala necelé 3 hodiny. Dej knihy ma natoľko pohltil, že som knihu nedokázala zatvoriť. Kniha mala plynulý dej a nenarazila som na hluché miesta. Dialógy v knihe boli premyslené a vôbec ma nenudili. Zápletka v knihe bola bravúrne spracovaná a kniha nebola vôbec predvídateľná. V niektorých situáciách som si myslela, že viem predvídať sled udalostí ale mýlila som sa. Veľmi sa mi páčilo, že sa v knihe striedali časové línie, vďaka ktorým sa čitateľ postupne dozvedá, čo sa vlastne stalo. Zo začiatku som nechápala, akú rolu v tomto všetko zohráva Klára, ale postupne sa v knihe všetko vysvetľuje.

Čo sa týka postáv, tak tie boli do detailu prepracované. Posledné stránky boli napínavé a každú vetu som hltala s očakávaním, ako sa to cele vyvinie. Koniec knihy ma milo prekvapil.

Ja som veľmi rada, že sa ku mne dostala kvalitná literatúre v podobe tejto knihy. Keď sa náhodou rozhodnete podporiť tvorbu slovenských autorov, tak jednoznačne siahnite po tejto knihe.

Nadýchol sa a stlačil zelené tlačidlo. Párkrát to zazvonilo. „Alena Schwarz, bite,“ ozvalo sa z mobilu. „Ahoj , Alenka. Tu je Tomáš. “ „Tomáš?“ hlas sa na pár sekúnd odmlčal. „Ty si to dieťa vari našiel?“  „Našiel.“ „A? Aké je? Syn alebo dcéra?“ „Je to syn. A je skvelý .“


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Janette Okeová - Keď príde jar

HODNOTENIE - 5 /5 ORIGINÁLNY NÁZOV - WHENCOMES THE SPRING POČET STRÁN - 320 VÄZBA - BROŽOVANÁ  ROK VYDANIA - 2021 EDÍCIA -KANADSKÝ ZÁPAD  ŠTÝL- historický, romantický, duchovný JAZYK - slovenčina VYDAVATEĽSTVO - KUMRAN PRE KOHO - pre ženy, pre kresťanov ODKAZ NA KNIHU -  Keď príde jar: kniha - Janette Okeová | Kumran.sk      Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk.  Dal jej svoje srdce – dokáže sa oň Elizabeth starať s takou nehou, s akou sa Wynn stará o ňu? Keď príde jar  je druhou knihou najpredávanejšej série kresťanských románov z prostredia kanadského západu od skvelej spisovateľky  Janette Okeovej . Svadba bola jej splneným snom, ale potom… Po roku učenia v jednotriednej škole v kanadskej divočine plánuje Elizabeth svadbu s Wynnom Delaneym, členom Kráľovskej severozápadnej jazdnej polície. Svoj manželský život začínajú na jeho odľahlej základni ďaleko na severe. Elizabeth sa necíti pripravená na taký osamelý život bez mnohých výdoby

Mona Kasten - Dúfať znova

  CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 ORIGINÁLNY NÁZOV - Hope Again POČET STRÁN - 368 VÄZBA - brožovaná väzba ROK VYDANIA - 2022 VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 17+ VYDANIE - 1 ŠTÝL - romantický JAZYK - slovenčina PREKLAD - preložila Martina Šturcelová PÔVOD - Nemecko 4. DIEL SÉRIE - Znova VYDAVATEĽSTVO - YOLi PRE KOHO - young adult, new adult ODKAZ NA KNIHU -  Paperback: Dúfať znova (Mona Kasten) | bux.sk   Za knihu ďakujem BUX.sk   Everly Pennová neverila na lásku. Celé roky sa prizerala, ako jej mama trpí v násilnom vzťahu.  Zážitky z detstva ju natoľko traumatizovali, že si mužov nepripúšťala k telu. Nechcela sa zamilovať. A už vôbec nie do svojho vyučujúceho. Ibaže Nolan Gates je šarmantný, inteligentný, sexi a iba pri ňom dokáže byť Everly sama sebou. Len jemu dokáže otvorene povedať, že netuší, čo chce od života a že študuje len preto, aby bola mama šťastná. Čím bližšie ho spoznáva, tým viac ju to k nemu ťahá. Najradšej by prekročila pomyselnú hranicu medzi nimi, len

Marta Galewska-Kustra - Kubko a rečové cvičenia

  CELKOVÉ HODNOTENIE - 5* ORIGINÁLNY NÁZOV - Pucio uczy się mówić VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 3+ POČET STRÁN - 40 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - leporelo JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Ikar VYDANIE - 1 ODKAZ NA KNIHU -   Kniha: Kubko a rečové cvičenia (Marta Galewska-Kustra) | bux.sk Za knihu ďakujem Bux.sk Kubko a rečové cvičenia je treťou knihou v poradí, ktorá sa zameriava na rozširovanie slovnej zásoby dieťaťa. Dieťa sa pomocou knihy učí tvoriť zložitejšie vety a osvojuje si princípy gramatiky. Kniha je dokonalou pomôckou nie len pre logopédov ale aj rodičov alebo pedagógov. Prvé dve strany nás oboznamujú s tým, ako s knihou pracovať a  čo si všímať pri hre s ňou. Práca s knihou je naozaj jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Stačí čítať jednoduché texty priradené k ilustráciám a ukazovať na osoby alebo veci spomenuté v texte. Následne na spodku stránok sa nachádzajú otázky ako „Čo je to?“, „Čo robí?“ , „Akú ma farbu?“...atď.  Cieľom vlastne je, aby dieťa pomenovalo t