Preskočiť na hlavný obsah

Danielle Hartová - Pavúčia ľalia


CELKOVÉ HODNOTENIE – 4/5

POČET STRÁN - 232

VÄZBA – mäkká väzba

ROK VYDANIA - 2021

EDÍCIA - YOLi

VYDANIE- 1

TÉMA - priateľstvo, tajomstvo

JAZYK - slovenčina

PÔVOD - Slovensko

VYDAVATEĽSTVO - Ikar

PRE KOHO - pre dievčatá

ODKAZ NA KNIHU - Kniha: Pavúčia ľalia (Danielle Hartová) | bux.sk

Za knihu ďakujem Bux.sk

 


Lillian jej otec nedobrovoľne pošle študovať na Dievčenskú akadémiu svätého  Félixa. Neľahko sa jej opúšťa domov, hlavne kvôli jej tajnej láske ku vidieckemu chlapcovi.  Študentky akadémie ju však neprivítajú s otvorenou náručou. Lillian desí aj starý kaštieľ, ktorý je ozdobený pavúkmi. Spriatelí sa s ňou Isabella, pochabé, tvrdohlavé a divné dievča, ktoré s nikým nevychádza. Čím viac sa zbližujú, tým viac je Lillian zmätená a to nie len vo svojich citoch. Jedného dňa sa o akadémii dozvie hrozné tajomstvo, ktoré súvisí s Isabellou.

 

Vyrušilo ma slabé zaťukanie. Predpokladala som, že je to pani Millerová, no keďže som ešte nebola v posteli, mykla som kľučkou a otvorila dvere. Predo mnou stála Isabella v nočnej košeli.
„Môžem?“ opýtala sa.
Ustúpila som, nech vojde dnu, hoci som netušila, čo odo mňa chce. Vletela do izby ako šarkan a vhupla do mojej postele. Nevedela som, čo mám povedať, a tak som iba pokrčila plecami a zatvorila za ňou.
„Dievčatá mi ukradli vyhriatu panvicu,“ frflala. „Neznášam chlad.“
„Je tu len jedna posteľ,“ namietla som rozpačito.
„Vidím. Neboj sa, je dostatočne široká, takže sa zmestíme obe,“ potľapkala po vankúši a odhrnula perinu.
Váhavo som urobila krok vpred, ale chlad v miestnosti ma donútil zabudnúť na ostýchavosť. Vliezla som do postele a Isabella sfúkla sviečku na nočnom stolíku.

 


Kde začať.  Po prečítaní anotácie som čakala úplne iný príbeh, no ani tento nebol až taký zlý. Po prečítaní prvých stránok som sa automaticky vžila do deja. Štýl písania pani autorky mi veľmi vyhovoval, vďaka nemu sa kniha extrémne rýchlo čítala. Príbeh dýchal minulosťou, konkrétne 19. storočím. Ja osobne som históriu cítila len na začiatku knihy, potom sa len sem tam mihla. Dokonca som miestami zabúdala, že je kniha zasadená do tohto prostredia. Mne osobne to ale nevadilo, vôbec to nekazilo  dojem z knihy.  Dej sa odohrával prevažne v akadémii a my ju spoznávame prostredníctvom hlavnej hrdinky Lillian.  Opisy neboli rozsiahle ale to mi extrémne nevadilo. Nemala som problém predstaviť si zákutia akadémie. Zápletka knihy bola plná tajomstiev a neobjasnených udalostí. Práve tieto tajomstvá a moja zvedavosť ma poháňali k čítaniu. Nechýba ani jemná romantická linka medzi Lillian a Isabellou.  Mne osobne by ale nevadilo trocha viac romantiky.  

Čo sa týka postáv, tak tie boli povrchne opísané. Chýbal mi ich hlbší opis, a prijala by som viac vnútorných monológov hlavnej hrdinky. Vedľajšie postavy nemali skoro žiaden priestor na prejavenie svojho potenciálu. Celkovo som si však obľúbila Lillian a isabelu.

Záver bol plný napätia. Doslova som stránky hltala očami, tak veľmi som potrebovala objasnenie tajomstva. Po dočítaní som však ostala zmätená. Nič sa poriadne neobjasnilo a ja som z konca mala čudný pocit. Celkovo som z konca knihy  sklamaná. Nepohnevala by som sa, keby kniha mala o pár strán viac.

Aj napriek slabšiemu koncu som si čítanie knihy užila. Pri jej čítaní som si perfektné oddýchla. Myslím si, že ide o podarený debut autorky, a určite by som do budúcna po jej tvorbe ešte siahla. 


 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Janette Okeová - Keď príde jar

HODNOTENIE - 5 /5 ORIGINÁLNY NÁZOV - WHENCOMES THE SPRING POČET STRÁN - 320 VÄZBA - BROŽOVANÁ  ROK VYDANIA - 2021 EDÍCIA -KANADSKÝ ZÁPAD  ŠTÝL- historický, romantický, duchovný JAZYK - slovenčina VYDAVATEĽSTVO - KUMRAN PRE KOHO - pre ženy, pre kresťanov ODKAZ NA KNIHU -  Keď príde jar: kniha - Janette Okeová | Kumran.sk      Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk.  Dal jej svoje srdce – dokáže sa oň Elizabeth starať s takou nehou, s akou sa Wynn stará o ňu? Keď príde jar  je druhou knihou najpredávanejšej série kresťanských románov z prostredia kanadského západu od skvelej spisovateľky  Janette Okeovej . Svadba bola jej splneným snom, ale potom… Po roku učenia v jednotriednej škole v kanadskej divočine plánuje Elizabeth svadbu s Wynnom Delaneym, členom Kráľovskej severozápadnej jazdnej polície. Svoj manželský život začínajú na jeho odľahlej základni ďaleko na severe. Elizabeth sa necíti pripravená na taký osamelý život bez mnohých výdoby

Mona Kasten - Dúfať znova

  CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 ORIGINÁLNY NÁZOV - Hope Again POČET STRÁN - 368 VÄZBA - brožovaná väzba ROK VYDANIA - 2022 VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 17+ VYDANIE - 1 ŠTÝL - romantický JAZYK - slovenčina PREKLAD - preložila Martina Šturcelová PÔVOD - Nemecko 4. DIEL SÉRIE - Znova VYDAVATEĽSTVO - YOLi PRE KOHO - young adult, new adult ODKAZ NA KNIHU -  Paperback: Dúfať znova (Mona Kasten) | bux.sk   Za knihu ďakujem BUX.sk   Everly Pennová neverila na lásku. Celé roky sa prizerala, ako jej mama trpí v násilnom vzťahu.  Zážitky z detstva ju natoľko traumatizovali, že si mužov nepripúšťala k telu. Nechcela sa zamilovať. A už vôbec nie do svojho vyučujúceho. Ibaže Nolan Gates je šarmantný, inteligentný, sexi a iba pri ňom dokáže byť Everly sama sebou. Len jemu dokáže otvorene povedať, že netuší, čo chce od života a že študuje len preto, aby bola mama šťastná. Čím bližšie ho spoznáva, tým viac ju to k nemu ťahá. Najradšej by prekročila pomyselnú hranicu medzi nimi, len

Marta Galewska-Kustra - Kubko a rečové cvičenia

  CELKOVÉ HODNOTENIE - 5* ORIGINÁLNY NÁZOV - Pucio uczy się mówić VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 3+ POČET STRÁN - 40 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - leporelo JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Ikar VYDANIE - 1 ODKAZ NA KNIHU -   Kniha: Kubko a rečové cvičenia (Marta Galewska-Kustra) | bux.sk Za knihu ďakujem Bux.sk Kubko a rečové cvičenia je treťou knihou v poradí, ktorá sa zameriava na rozširovanie slovnej zásoby dieťaťa. Dieťa sa pomocou knihy učí tvoriť zložitejšie vety a osvojuje si princípy gramatiky. Kniha je dokonalou pomôckou nie len pre logopédov ale aj rodičov alebo pedagógov. Prvé dve strany nás oboznamujú s tým, ako s knihou pracovať a  čo si všímať pri hre s ňou. Práca s knihou je naozaj jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Stačí čítať jednoduché texty priradené k ilustráciám a ukazovať na osoby alebo veci spomenuté v texte. Následne na spodku stránok sa nachádzajú otázky ako „Čo je to?“, „Čo robí?“ , „Akú ma farbu?“...atď.  Cieľom vlastne je, aby dieťa pomenovalo t