ROK VYDANIA - 2020

VÄZBA - pevná väzba

JAZYK - slovenský

VYDAVATEĽSTVO - i527.net

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu.

Anotácia

Daphne Blakemoorová si posledných dvanásť rokov spokojne nažívala v ústraní vo svojom vlastnom svete. Mala všetko, čo potrebovala – svojich blízkych, ktorých nadovšetko milovala, skutočný domov a čas, keď sa mohla oddávať snívaniu s otvorenými očami. Jedného dňa však panstvo, kde pracuje ako gazdiná, zdedí nový markíz. Ten je nepopierateľne spojený s jej minulosťou a všetko, čo má, je odrazu v ohrození.
William, markíz z Chemsfordu, má v živote jediný cieľ: byť pravým opakom svojho otca. Predstava nového života v upokojujúcom tichu a ústraní malebného vidieka sa mu javí ako skvelý nápad... až kým mu jeho nová gazdiná neobráti život hore nohami.

Môj názor

Na pokračovanie knihy zo série Sídlo Haven Manor  som sa veľmi tešila. Prvý diel mi učaroval a  druhý si ma nesmierne získal.

Kniha Odvážna dáma sa odohráva v 19 storočí v období anglického regentstva. Prvé stránky knihy nás oboznamujú so situáciou v sídle.  Sídlo Haven Manor má nového majiteľa a naša hlavná hrdinka sa s tým musí popasovať. Po prvých stránkach ma kniha nesmierne zaujala . Do knihy som sa bez problémov začítala a dej odsýpal jedna radosť. Kniha ma zaujala natoľko, že som ju čítala do neskorých hodín. Autorka nám v tejto časti bližšie priblížila život ženy, ktorú spoločnosť a jej rodina zavrhli, len kvôli nemanželskému dieťaťu.

Mala byť na to pripravená. Napokon, mala k dispozícii dva mesiace, aby sa zžila so skutočnosťou, že do jej života čoskoro zavíta niekto nový. Pravdupovediac, veľmi sa na to nepripravovala, iba si v hlave premietala všetky možné scenáre, ako by to mohlo prebiehať. Jeden bol horší než druhý. Toto by jej však nenapadlo. Daphne Blakemoorová civela na muža pred sebou a žmurkala. Opakovane.

Prevažná časť deja sa odohráva v sídle. Postupne spoznávame hlavné postavy ich zmýšľanie a minulosť. Kniha je písaná z pohľadu oboch postáv, čo ja osobne pri tejto sérii vnímam ako plus. Daphne sa snaží pred Williamom zatajiť minulosť sídla, vďaka čomu vznikajú prijemne vtipné udalosti. Načrtnutá bola aj jemná romantická linka, ktorá sa objavila až ku koncu knihy. V tejto knihe sa autorka viac zamerala na osobnosť Daphne. Hlavná hrdinka sa snaží pochopiť kým vlastne je a snaží sa nájsť samu seba. Musí sa vyrovnať s minulosťou a prekonať svoj strach z ľudí. Hlavná postava sa však v kuse opakovala a riešilo sa to isté dookola, čo vytváralo hluché miesta. Aj napriek tomu sa však kniha čítala dobre. Tak ako v prvom diely aj v tomto nájdeme krásne myšlienky, nad ktorými čitateľ môže premýšľať.

Záverečná scéna bola plná napätia a nepríjemných situácií. Koniec knihy autorka zvládla bravúrne a jemne navnadila na pokračovanie knihy.

Čítanie tejto knihy som si nesmierne užila. Dokonca ma táto časť bavila viac ako prvá.  Ak ste vášnivým čitateľom historických romancí táto séria vás určite bude baviť.

Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com #KdeDobroVitazi

Kolektív autorov - Zajtra bude včera

CELKOVÉ HODNOTENIE - 3,5/5 POČET STRÁN - 584 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - brožovaná väzba JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Hydra ODKAZ NA KNIHU - Kniha: Zajtra bude včera (Kolektív autorov) | Martinus Za knihu ďakujem autorke Kataríne Soyke.   Kniha obsahuje 23 slovenských a českých sci-fi poviedok z pera viacerých autorov. Vďaka poviedkam máme možnosť cestovať v čase, spoznať vesmír, zoznámiť sa s bojovým robotom alebo  sa oboznámiť s plánmi mimozemšťanov. Pri poviedkových knihách býva často rizikom, že nie každá poviedka čitateľovi sadne. Ja osobne mám rada poviedkové knihy kvôli rozdielnemu štýlu písania autorov. Do čítania tejto knihy som sa púšťala s malou dušičkou. Sci-fi žáner nie je nič pre mňa a preto som si poviedky musela dávkovať postupne. Samozrejme niektoré poviedky ma bavili viac niektoré menej, čo je úplne v poriadku.  V tejto knihe ma oslovilo len pár poviedok, ku ktorým by som chcela napísať aj pár slov. Začala by som poviedkou od Beáty Takáčove

Patti Callahanová - Ako som sa stala pani Lewisovou

CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 POČET STRÁN - 440 VÄZBA - pevná s prebalom ROK VYDANIA - 2020 ŠTÝL - romantický, historický JAZYK - slovenčina PREKLAD - Samuel Marec VYDAVATEĽSTVO - i527.net ORIGINÁLNY NÁZOV - Becoming Mrs. Lewis: The Improbable Love Story of Joy Davidman and C. S. Lewis ODKAZ NA KNIHU - https://bit.ly/PaniLewisova Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu.   Patti Callahanová (tiež Patti Callahanová Henryová) je autorkou viacerých New York Times bestsellerov. Bola finalistkou ocenenia Townsend Prize for Fiction a jej diela sa dostali do výberov nezávislých predajcov Indie Next Pick a OKRA; Aliancia nezávislých predajcov južných štátov USA ich tiež niekoľkorát nominovala na ocenenie za najlepší román. Svoju tvorbu okrem toho uverejňuje v poviedkových zbierkach, antológiách, časopisoch a na blogoch. Patti získala bakalársky titul na Auburn University a magisterský na Georgia State University. Pôvodne pracovala ako špecializovaná pediatrická

Lina Franková - Hadí zámok

CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 POČET STRÁN - 264 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - pevná väzba JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Vydavateľstvo Maxim ODKAZ NA KNIHU - Kniha: Hadí zámok (Lina Franková) | Martinus Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem pani autorke. Tvorba slovenských autorov je mi veľmi blízka.  V podstate práve tvorba slovenských autorov ma vtiahla do knižného sveta. Stále ma poteší, keď na našom knižnom trhu pribudne kvalitne napísaná kniha naším autorom. Hadí zámok je jednou z nich. "Zmija zvlieka kožu, ale srdce ostáva. Aké je srdce novodobého grófa?" Kniha rozpráva príbeh rodiny, ktorej život zmení dedičstvo. Bea Abramová sa jedného dňa stane dedičkou neogotického zámku. O nezvyčajné dedičstvo sa však musí podeliť so svojim nevlastným bratom, ktorého v živote nevidela. Aj napriek nepríjemnostiam  a  tomu, že nie je vítaná sa rozhodne dedičstvo prijať.  Presťahuje sa spolu so svojou rodinou na neopakovateľné miesto dýchajúce históriou a noble