VÄZBA - pevná väzba

JAZYK - slovenský

VYDAVATEĽSTVO – Ikar

ODKAZ NA KNIHU - Kniha: Šťastné náhody - poviedky o láske (Kolektív autorov) | bux.sk

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem Bux.sk.

Autorky poviedok

Andrey Coddington, Jany Pronskej, Mariany Čengel Solčanskej, Veroniky Homolovej Tóthovej, Hany Lasicovej, Adriany Boysovej, Kataríny Gillerovej, Adriany Macháčovej, Lucie Saskovej, Alice Eštokovej a Ivany Alexi

Šťastné náhody je knihou jedenástich poviedok z pera slovenských autoriek. Poviedky spája jediná téma a to láska. Každá poviedka je iná a niečím výnimočná. Poviedky pekne dopĺňajú akvarelové ilustrácie maliarky Jany Farmanovej. Táto kniha je výnimočná tým, že výťažok z predaja poputuje týraným a zneužívaným ženám.

Na poviedkach sa mi najviac páči tá rôznorodosť príbehov, ktoré spája jedna téma. Táto kniha ma nezaujala len svojím obsahom ale aj poslaním. Nie je nič krajšie ako kniha, ktorá má pomáhať.

Kniha obsahuje jedenásť príbehov, v každom príbehu je opísaný iný druh lásky. Či už láska muža k žene, súrodenecká láska alebo láska matky k dieťaťu. Každá z hlavným hrdiniek je prezentovaná ako silná žena, ktorá to v živote nemala ľahké ale bojovala za to, v čo verila. Príbehy sa neodohrávajú len v prítomnosti ale aj v minulosti, konkrétne vo vojnovom období. Čítanie tejto knihy vás rozosmeje ale aj rozplače. Pri väčšine príbehov sa zamyslíte nad zmyslom života.

Ja som však od tejto knihy čakala viac. Aj keď mali poviedky hlbší zmysel mňa osobne nebavili. Celkovo som zápasila viac ako s polovicou knihy. Nemala som problém so štýlom písania autoriek, len ma poviedky ničím neohúrili. Neoslovil ma ich obsah a dokonca ani teraz pri písaní recenzie si neviem spomenúť na ich obsah.  Oslovilo ma akurát posledných päť poviedok. Veľmi sa mi páčila poviedka od Veroniky Homolovej Tóthovej, ktorá nesklamala a ponúkla čitateľovi dávku silných emócii. Poviedka autorky je z vojnového prostredia a opisuje príbeh Evy, ktorej sa rodičia museli vzdať aby ju zachránili. Pri tejto poviedke som uronila aj pár slz a táto poviedka sa dotkla môjho srdiečka. Ďalej tu je poviedka od Jany Pronskej, ktorá vyšla zo svojej komfortnej zóny a taktiež nám ponúkla príbeh z vojnového obdobia. Potom tu máme môjho favorita a tým je poviedka od Hany Lasicovej s názvom Trpkých šestnásť. Táto poviedka rozpráva príbeh dvoch mladých zaľúbencov, ktorým v ich láske bráni farba pleti. Poviedka je poňatá vtipne a ukazuje nám aj druhú stranu mince.

Ukončila by som to tým, že túto knihu musíte mať už len kvôli jej hlbšiemu zámeru. Ak máte radi poviedky o silných ženách a láske, tak toto je kniha presne pre vás.

Janette Okeová - Keď príde jar

HODNOTENIE - 5 /5 ORIGINÁLNY NÁZOV - WHENCOMES THE SPRING POČET STRÁN - 320 VÄZBA - BROŽOVANÁ  ROK VYDANIA - 2021 EDÍCIA -KANADSKÝ ZÁPAD  ŠTÝL- historický, romantický, duchovný JAZYK - slovenčina VYDAVATEĽSTVO - KUMRAN PRE KOHO - pre ženy, pre kresťanov ODKAZ NA KNIHU -  Keď príde jar: kniha - Janette Okeová | Kumran.sk      Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk.  Dal jej svoje srdce – dokáže sa oň Elizabeth starať s takou nehou, s akou sa Wynn stará o ňu? Keď príde jar  je druhou knihou najpredávanejšej série kresťanských románov z prostredia kanadského západu od skvelej spisovateľky  Janette Okeovej . Svadba bola jej splneným snom, ale potom… Po roku učenia v jednotriednej škole v kanadskej divočine plánuje Elizabeth svadbu s Wynnom Delaneym, členom Kráľovskej severozápadnej jazdnej polície. Svoj manželský život začínajú na jeho odľahlej základni ďaleko na severe. Elizabeth sa necíti pripravená na taký osamelý život bez mnohých výdoby

Mona Kasten - Dúfať znova

CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 ORIGINÁLNY NÁZOV - Hope Again POČET STRÁN - 368 VÄZBA - brožovaná väzba ROK VYDANIA - 2022 VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 17+ VYDANIE - 1 ŠTÝL - romantický JAZYK - slovenčina PREKLAD - preložila Martina Šturcelová PÔVOD - Nemecko 4. DIEL SÉRIE - Znova VYDAVATEĽSTVO - YOLi PRE KOHO - young adult, new adult ODKAZ NA KNIHU -  Paperback: Dúfať znova (Mona Kasten) | bux.sk   Za knihu ďakujem BUX.sk   Everly Pennová neverila na lásku. Celé roky sa prizerala, ako jej mama trpí v násilnom vzťahu.  Zážitky z detstva ju natoľko traumatizovali, že si mužov nepripúšťala k telu. Nechcela sa zamilovať. A už vôbec nie do svojho vyučujúceho. Ibaže Nolan Gates je šarmantný, inteligentný, sexi a iba pri ňom dokáže byť Everly sama sebou. Len jemu dokáže otvorene povedať, že netuší, čo chce od života a že študuje len preto, aby bola mama šťastná. Čím bližšie ho spoznáva, tým viac ju to k nemu ťahá. Najradšej by prekročila pomyselnú hranicu medzi nimi, len

Marta Galewska-Kustra - Kubko a rečové cvičenia

CELKOVÉ HODNOTENIE - 5* ORIGINÁLNY NÁZOV - Pucio uczy się mówić VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 3+ POČET STRÁN - 40 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - leporelo JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Ikar VYDANIE - 1 ODKAZ NA KNIHU -   Kniha: Kubko a rečové cvičenia (Marta Galewska-Kustra) | bux.sk Za knihu ďakujem Bux.sk Kubko a rečové cvičenia je treťou knihou v poradí, ktorá sa zameriava na rozširovanie slovnej zásoby dieťaťa. Dieťa sa pomocou knihy učí tvoriť zložitejšie vety a osvojuje si princípy gramatiky. Kniha je dokonalou pomôckou nie len pre logopédov ale aj rodičov alebo pedagógov. Prvé dve strany nás oboznamujú s tým, ako s knihou pracovať a  čo si všímať pri hre s ňou. Práca s knihou je naozaj jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Stačí čítať jednoduché texty priradené k ilustráciám a ukazovať na osoby alebo veci spomenuté v texte. Následne na spodku stránok sa nachádzajú otázky ako „Čo je to?“, „Čo robí?“ , „Akú ma farbu?“...atď.  Cieľom vlastne je, aby dieťa pomenovalo t