VYDAVATEĽSTVO - inspira publishing

JAZYK - slovenský

ROK VYDANIA – 2020

ODKAZ NA KNIHU - Kniha MAČACÍ KOŽUCH A ŤAVA PRI ČÍNSKOM MÚRE | inspira publishing

Za  poskytnutie knihy na recenziu  ďakujem vydavateľstvu.

Vešele pripovidki z vichodu. Ľemže z Ďalekeho.

Na tejto knihe vás neočarí len jej krásna obálka ale aj nevšedný názov. Mačací kožuch a ťava pri Čínskom múre je zbierkou príhod z autorkinho života v Taiwane a Číne. Kniha obsahuje 73 kapitol, ktoré sa delia na Taiwan, Slovensko a Čínu. V týchto kapitolách autorka vtipne opisuje svoj život a príhody, ktoré zažila. Čitateľ ma vďaka tomu možnosť spoznať inú kultúru a zmýšľanie obyvateľov, ktoré sa od toho nášho výrazne odlišuje.

Kniha ma veľmi milo prekvapila. Ja osobne nie som fanúšikom cestopisných kníh, ale táto denníková forma ma veľmi bavila. Autorka opisuje bizarné príhody zo svojho života, ktoré zažila ako študentka. (Polievka servírovaná v sáčku. Na štvrté poschodie výťah nechodí, lebo štvorka je nešťastné číslo. Škôlka nie je na hranie. V škôlke sa treba poriadne pripraviť na ďalšie štúdium inak si nenájdu dobrú prácu.) Keďže ide o denníkovú formu, tak príhody sú písane z pohľadu autorky. Máme možnosť prečítať si jej reakcie a myšlienky k udalostiam, ktoré sa jej stali.  Príhody sú jednoducho a vtipne napísané, takže sa čítajú veľmi rýchlo. Nečakajte ani dlhé opisy prostredia a turistických miest. Kniha nám skôr ponúka náhľad do bežného života obyvateľov.  Bolo veľmi zaujímavé čítať o inej kultúre a spoznávať ich nevšedné zvyky a správanie. Čitateľ ma možnosť dozvedieť sa, ako funguje ich školstvo, zdravotníctvo, vzťahy, dokonca aký majú vzťah k cudzincom. Kapitoly z Taiwanu ma veľmi bavili. Správanie obyvateľov a celkovo ich život je veľmi zaujímavý. Veľakrát som sa zamýšľala nad tým, aké sú naše krajiny rozdielne. Pekné na tom je, že sa máme, čo učiť jeden od druhého. Zaujímavý bol aj ich pohľad na naše Slovensko. Pre nich bolo pekné to, čo nám príde bežné a nezaujímavé.

(zdroj:internet)

Ak plánujete navštíviť Taiwan alebo Čínu odporúčam prečítať túto knihu. Pripraví vás na bizarnosti, ktoré sa vám môžu stať. Ja osobne som sa veľa toho naučila a neľutujem, že som si knihu prečítala.

Na konci knihy nájdete QR kód, ktorý vás po naskenovaní do mobilu dostane do online galérie, v ktorej nájdete fotky autorky z Ďalekého východu.

(zdroj:internet)

Kolektív autorov - Zajtra bude včera

CELKOVÉ HODNOTENIE - 3,5/5 POČET STRÁN - 584 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - brožovaná väzba JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Hydra ODKAZ NA KNIHU - Kniha: Zajtra bude včera (Kolektív autorov) | Martinus Za knihu ďakujem autorke Kataríne Soyke.   Kniha obsahuje 23 slovenských a českých sci-fi poviedok z pera viacerých autorov. Vďaka poviedkam máme možnosť cestovať v čase, spoznať vesmír, zoznámiť sa s bojovým robotom alebo  sa oboznámiť s plánmi mimozemšťanov. Pri poviedkových knihách býva často rizikom, že nie každá poviedka čitateľovi sadne. Ja osobne mám rada poviedkové knihy kvôli rozdielnemu štýlu písania autorov. Do čítania tejto knihy som sa púšťala s malou dušičkou. Sci-fi žáner nie je nič pre mňa a preto som si poviedky musela dávkovať postupne. Samozrejme niektoré poviedky ma bavili viac niektoré menej, čo je úplne v poriadku.  V tejto knihe ma oslovilo len pár poviedok, ku ktorým by som chcela napísať aj pár slov. Začala by som poviedkou od Beáty Takáčove

Patti Callahanová - Ako som sa stala pani Lewisovou

CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 POČET STRÁN - 440 VÄZBA - pevná s prebalom ROK VYDANIA - 2020 ŠTÝL - romantický, historický JAZYK - slovenčina PREKLAD - Samuel Marec VYDAVATEĽSTVO - i527.net ORIGINÁLNY NÁZOV - Becoming Mrs. Lewis: The Improbable Love Story of Joy Davidman and C. S. Lewis ODKAZ NA KNIHU - https://bit.ly/PaniLewisova Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu.   Patti Callahanová (tiež Patti Callahanová Henryová) je autorkou viacerých New York Times bestsellerov. Bola finalistkou ocenenia Townsend Prize for Fiction a jej diela sa dostali do výberov nezávislých predajcov Indie Next Pick a OKRA; Aliancia nezávislých predajcov južných štátov USA ich tiež niekoľkorát nominovala na ocenenie za najlepší román. Svoju tvorbu okrem toho uverejňuje v poviedkových zbierkach, antológiách, časopisoch a na blogoch. Patti získala bakalársky titul na Auburn University a magisterský na Georgia State University. Pôvodne pracovala ako špecializovaná pediatrická

Lina Franková - Hadí zámok

CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 POČET STRÁN - 264 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - pevná väzba JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Vydavateľstvo Maxim ODKAZ NA KNIHU - Kniha: Hadí zámok (Lina Franková) | Martinus Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem pani autorke. Tvorba slovenských autorov je mi veľmi blízka.  V podstate práve tvorba slovenských autorov ma vtiahla do knižného sveta. Stále ma poteší, keď na našom knižnom trhu pribudne kvalitne napísaná kniha naším autorom. Hadí zámok je jednou z nich. "Zmija zvlieka kožu, ale srdce ostáva. Aké je srdce novodobého grófa?" Kniha rozpráva príbeh rodiny, ktorej život zmení dedičstvo. Bea Abramová sa jedného dňa stane dedičkou neogotického zámku. O nezvyčajné dedičstvo sa však musí podeliť so svojim nevlastným bratom, ktorého v živote nevidela. Aj napriek nepríjemnostiam  a  tomu, že nie je vítaná sa rozhodne dedičstvo prijať.  Presťahuje sa spolu so svojou rodinou na neopakovateľné miesto dýchajúce históriou a noble