Preskočiť na hlavný obsah

Martin Kasarda - Krajina krásnych ľudí

CELKOVÉ HODNOTENIE – 3,5 *

POČET STRÁN - 296

ROK VYDANIA - 2020

VYDANIE - 1

VÄZBA - pevná väzba

JAZYK - slovenský

VYDAVATEĽSTVO – Ikar

ODKAZ NA KNIHU - https://www.bux.sk/knihy/453135-krajina-krasnych-ludi.html

 Za poskytnutie knihy ďakujem Bux.sk



O autorovi

Martin Kasarda (1968, Košice) študoval na Pedagogickej fakulte v Nitre. Pracoval vo viacerých redakciách v Bratislave. Učí na súkromnej univerzite masmediálnu komunikáciu. Je autorom a spoluautorom viacerých odborných kníh, vydal básnickú zbierku a dve knihy poviedok. Žije na Žitnom ostrove a v Bratislave.

Anotácia

Chceli by ste žiť v krajine, kde sú všetci ľudia pekní a šťastní, odhodlaní žiť zdravo? V krajine, ktorá sa dobre postará o starých, chorých a postihnutých?
Príbeh romantickej lásky Benjamína a Márie, ktorý sa zrodil nad smrteľnou posteľou starého otca, sa postupne mení na nočnú moru. Krása sa stáva meradlom úspechu. A ak medzi vyvolených nepatríte? Nechceme vás na očiach, decentne vás odstránime. Ale tak, aby všetci tlieskali.
Napínavý spoločenský román o prítomnosti a možnej desivej budúcnosti hovorí o tom, čo by sa stalo, keby sa moci ujala skupina, ktorá krásu a zdravie vyhlási za najdôležitejšie hodnoty. A kto sa nebude chcieť prispôsobiť, pôjde z kola von. Zachráni svet skutočná láska? Sú medzi nami takí, ktorí si zachovajú ľudskosť?



Môj názor

Začnem hneď tým, že na tejto knihe ma najviac zaujalo jej celkové spracovanie. Veľmi sa mi páči obálka knihy a názov, ktorý sľubuje zaujímavý príbeh. Nie len názov a obálka ale aj anotácia ma presvedčila o tom, že túto knihu si musím prečítať.

Prvé stránky knihy ma veľmi zaujali. Z počiatku sa mi kniha veľmi dobre čítala. Dej knihy sa plynulo odvíjal a stránky som pretáčala jedna radosť. Potom však nastal problém. Čím viac som knihu čítala, tým viac sa mi nepáčil štýl písania pána autora. Autor pri písaní používa strašne veľa omáčok, ktoré podľa mňa len zbytočne naťahovali dej. V jednej chvíli som mala pocit, že v knihe je viac omáčok ako deja. Dúfala som, že si na štýl písania pána autora zvyknem, no to sa nestalo. Pretáčala som stránku za stránkou a čakala, kedy ma kniha opäť začne baviť. To sa knihe podarilo až v  momente, keď sa prepojila dejová linka dvoch hlavných hrdinov.



Musím však oceniť tému knihy. Autor spracoval nevšednú miestami až zvrátenú ideológiu, ktorá hovorí o tom, že krása je najdôležitejšou hodnotou  v živote. Veľmi ma táto myšlienka nadchla. Myslím si, že táto téma „krásy“ sa aj teraz dosť rieši (hlavne na sociálnych sieťach, aspoň podľa toho, čo som ja osobne zachytila) , takže také malé posolstvo v tejto knihe nájdete. Samotný dej knihy bol fajn miestami mi chýbalo viac napätia a akcie. Nechýbala ani romantická linka, ktorá mňa osobne nenadchla.

Dobre, poďme teraz na postavy. Autor hlavné postavy celkom dobre vykreslil. Benjamín a Mária potrebovali psychiatra podľa mňa a vzťah medzi nimi bol celkom zvrátený. Riči bol fajn a ako postava ma v knihe najviac bavil. Žiadna vedľajšia postava ma nenadchla a dokonca si ani žiadnu nepamätám.

Koniec knihy som teda vôbec nečakala a úprimne, bola som rada, že je koniec. Po dočítaní knihy som si dala pauzu aby som spracovala obsah knihy. Teraz sa na knihu pozerám s odstupom času a uvedomujem si, že toto nebola kniha pre mňa. Samozrejme to, že sa kniha nesadla  mne neznamená, že sa nebude páčiť vám. 


 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Janette Okeová - Keď príde jar

HODNOTENIE - 5 /5 ORIGINÁLNY NÁZOV - WHENCOMES THE SPRING POČET STRÁN - 320 VÄZBA - BROŽOVANÁ  ROK VYDANIA - 2021 EDÍCIA -KANADSKÝ ZÁPAD  ŠTÝL- historický, romantický, duchovný JAZYK - slovenčina VYDAVATEĽSTVO - KUMRAN PRE KOHO - pre ženy, pre kresťanov ODKAZ NA KNIHU -  Keď príde jar: kniha - Janette Okeová | Kumran.sk      Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk.  Dal jej svoje srdce – dokáže sa oň Elizabeth starať s takou nehou, s akou sa Wynn stará o ňu? Keď príde jar  je druhou knihou najpredávanejšej série kresťanských románov z prostredia kanadského západu od skvelej spisovateľky  Janette Okeovej . Svadba bola jej splneným snom, ale potom… Po roku učenia v jednotriednej škole v kanadskej divočine plánuje Elizabeth svadbu s Wynnom Delaneym, členom Kráľovskej severozápadnej jazdnej polície. Svoj manželský život začínajú na jeho odľahlej základni ďaleko na severe. Elizabeth sa necíti pripravená na taký osamelý život bez mnohých výdoby

Mona Kasten - Dúfať znova

  CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 ORIGINÁLNY NÁZOV - Hope Again POČET STRÁN - 368 VÄZBA - brožovaná väzba ROK VYDANIA - 2022 VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 17+ VYDANIE - 1 ŠTÝL - romantický JAZYK - slovenčina PREKLAD - preložila Martina Šturcelová PÔVOD - Nemecko 4. DIEL SÉRIE - Znova VYDAVATEĽSTVO - YOLi PRE KOHO - young adult, new adult ODKAZ NA KNIHU -  Paperback: Dúfať znova (Mona Kasten) | bux.sk   Za knihu ďakujem BUX.sk   Everly Pennová neverila na lásku. Celé roky sa prizerala, ako jej mama trpí v násilnom vzťahu.  Zážitky z detstva ju natoľko traumatizovali, že si mužov nepripúšťala k telu. Nechcela sa zamilovať. A už vôbec nie do svojho vyučujúceho. Ibaže Nolan Gates je šarmantný, inteligentný, sexi a iba pri ňom dokáže byť Everly sama sebou. Len jemu dokáže otvorene povedať, že netuší, čo chce od života a že študuje len preto, aby bola mama šťastná. Čím bližšie ho spoznáva, tým viac ju to k nemu ťahá. Najradšej by prekročila pomyselnú hranicu medzi nimi, len

Marta Galewska-Kustra - Kubko a rečové cvičenia

  CELKOVÉ HODNOTENIE - 5* ORIGINÁLNY NÁZOV - Pucio uczy się mówić VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 3+ POČET STRÁN - 40 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - leporelo JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Ikar VYDANIE - 1 ODKAZ NA KNIHU -   Kniha: Kubko a rečové cvičenia (Marta Galewska-Kustra) | bux.sk Za knihu ďakujem Bux.sk Kubko a rečové cvičenia je treťou knihou v poradí, ktorá sa zameriava na rozširovanie slovnej zásoby dieťaťa. Dieťa sa pomocou knihy učí tvoriť zložitejšie vety a osvojuje si princípy gramatiky. Kniha je dokonalou pomôckou nie len pre logopédov ale aj rodičov alebo pedagógov. Prvé dve strany nás oboznamujú s tým, ako s knihou pracovať a  čo si všímať pri hre s ňou. Práca s knihou je naozaj jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Stačí čítať jednoduché texty priradené k ilustráciám a ukazovať na osoby alebo veci spomenuté v texte. Následne na spodku stránok sa nachádzajú otázky ako „Čo je to?“, „Čo robí?“ , „Akú ma farbu?“...atď.  Cieľom vlastne je, aby dieťa pomenovalo t