Preskočiť na hlavný obsah

Nela Nezábudková - Dievčatko z kláštora

 

CELKOVÉ HODNOTENIE – 5*

POČET STRÁN - 240

ROK VYDANIA - 2020

VYDANIE - 1

VÄZBA - brožovaná väzba

JAZYK – slovenský/rómsky

VYDAVATEĽSTVO - Elist

ODKAZ NA KNIHU - https://elist.sk/kniha/dievcatko-z-klastora/

Za poskytnutie knihy a milý prístup by som sa chcela poďakovať vydavateľstvu Elist.

Anotácia

Dej knihy sa začína v roku 1999. Mladá Rómka Naďa celým srdcom miluje Boha a preto jej kroky vedú do kláštora. V kláštore začína svoj nový život. Postupne spoznáva svoje nové sestry, ktoré si jej prítomnosť zamilujú. No miesto, ktoré malo byť jej útočiskom sa  postupne mení na peklo. Jej kroky prenasleduje sestra Katarína, ktorá jej dáva pocítiť, že je Rómka. Ústavné ponižovanie zo strany sestry Kataríny Naďu ničí. Snaží sa pochopiť jej správanie a myslí si, že to všetko je len skúška jej vernosti. Dokáže sa Naďa vysporiadať s nenávisťou sestry Kataríny? Vybojuje hlavná hrdinka boj so svetom?

Zobudila som sa na jemné pohladenie po líci. Sestra Agniežka sa skláňala nado mnou a usmievala sa. - Vstávaj kochane. Pomohla mi vstať z postele. Všimla som si, že moje civilné veci sú preč a kufor odložený. Uprostred izby stála vyzývavo stolička. -Sadni si kochane. Sestra Agniežka mi prehodila okolo pliec bielu plachtu a ja som vedela, že o chvíľu začujem cvakanie nožničiek.   



Môj názor

Neviem kde začať. Toto bola emocionálna bomba a ja sa bojím, že nedokážem zachytiť písmenkami to všetko, čo vo mne kniha zanechala. Kniha je odrazom života mladej Rómky, ktorá to v živote nemala ľahké. Prešla si prekážkami nad ktorými sa mi oči zalievali slzami. Musela sa popasovať s rasizmom, ktorý ju prenasledoval dokonca aj v kláštore. Po dočítaní knihy som sa snažila zistiť niečo viac o autorke knihy. Dozvedela som sa akurát, že autorka písala pod pseudonymom.

Toto bol môj prvý autobiograficky román. Doteraz som veľmi tento žáner nevyhľadávala, ani ma nejak extrémne nelákal. No keď som dostala možnosť spolupracovať s vydavateľstvom, tak toto bol prvá kniha po ktorej som siahla. A musím sa priznať, že som urobila dobre.  Prvé stránky knihy ma okamžite vtiahli do deja. Autorka mala veľmi príjemný štýl písania na ktorý som si rýchlo zvykla. Dialógy a opisy autorka zachytila realisticky, takže z knihy cítiť, že ide o autobiografiu. Kniha je nabitá emóciami, ktoré sa dotknú každého čitateľa, takže odporúčam mať pri sebe tonu vreckoviek.  Práve kvôli emóciám sa mi kniha pomalšie čítala. Potrebovala som čas na vstrebanie obsahu a až tak som mohla pokračovať v čítaní. Veľmi kladne hodnotím aj myšlienky o Bohu.



Naďa mi bola veľmi sympatická. Jej sila, odvaha a vytrvalosť boli obdivuhodné. Niekedy som nechápala ako toto všetko zvládala. Naďa bola obdivuhodná osôbka, ktorá rozdávala úsmev ľudom naokolo.  Veľmi príjemnou postavou bola sestra Agniežka. Z knihy bolo cítiť, že je to veľmi dobrá a láskavá žena. Opakom Agniežky bola sestra Katarína, ktorá ma svojou nenávisťou k Rómom vytáčala. Jej správanie a konanie boli hrôzostrašné. Nechápala som ako niekto, kto verí v Boha dokáže byť taký krutý. 

Celú dobu som ako čitateľa túžila po šťastnom konci. Po tom všetkom, čo hlavná hrdinka prežila si proste zaslúžila šťastný koniec. A práve koniec knihy mi pripadal veľmi rýchli. Ja osobne by som pridala ešte pár strán. Kniha v sebe ukrýva veľké posolstvo. Každý jeden človek je výnimočný a je jedno či je biely, čierny, žltý alebo červený. Majme sa navzájom radi a svet bude krajším miestom.

O tejto knihe sa málo hovorí a to je chyba. Tento silný príbeh mladej Rómky by nemal ostať bez povšimnutia. Naďa si získala moje srdce a ja nikdy nezabudnem na jej životný príbeh. 


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Janette Okeová - Keď príde jar

HODNOTENIE - 5 /5 ORIGINÁLNY NÁZOV - WHENCOMES THE SPRING POČET STRÁN - 320 VÄZBA - BROŽOVANÁ  ROK VYDANIA - 2021 EDÍCIA -KANADSKÝ ZÁPAD  ŠTÝL- historický, romantický, duchovný JAZYK - slovenčina VYDAVATEĽSTVO - KUMRAN PRE KOHO - pre ženy, pre kresťanov ODKAZ NA KNIHU -  Keď príde jar: kniha - Janette Okeová | Kumran.sk      Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk.  Dal jej svoje srdce – dokáže sa oň Elizabeth starať s takou nehou, s akou sa Wynn stará o ňu? Keď príde jar  je druhou knihou najpredávanejšej série kresťanských románov z prostredia kanadského západu od skvelej spisovateľky  Janette Okeovej . Svadba bola jej splneným snom, ale potom… Po roku učenia v jednotriednej škole v kanadskej divočine plánuje Elizabeth svadbu s Wynnom Delaneym, členom Kráľovskej severozápadnej jazdnej polície. Svoj manželský život začínajú na jeho odľahlej základni ďaleko na severe. Elizabeth sa necíti pripravená na taký osamelý život bez mnohých výdoby

Mona Kasten - Dúfať znova

  CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 ORIGINÁLNY NÁZOV - Hope Again POČET STRÁN - 368 VÄZBA - brožovaná väzba ROK VYDANIA - 2022 VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 17+ VYDANIE - 1 ŠTÝL - romantický JAZYK - slovenčina PREKLAD - preložila Martina Šturcelová PÔVOD - Nemecko 4. DIEL SÉRIE - Znova VYDAVATEĽSTVO - YOLi PRE KOHO - young adult, new adult ODKAZ NA KNIHU -  Paperback: Dúfať znova (Mona Kasten) | bux.sk   Za knihu ďakujem BUX.sk   Everly Pennová neverila na lásku. Celé roky sa prizerala, ako jej mama trpí v násilnom vzťahu.  Zážitky z detstva ju natoľko traumatizovali, že si mužov nepripúšťala k telu. Nechcela sa zamilovať. A už vôbec nie do svojho vyučujúceho. Ibaže Nolan Gates je šarmantný, inteligentný, sexi a iba pri ňom dokáže byť Everly sama sebou. Len jemu dokáže otvorene povedať, že netuší, čo chce od života a že študuje len preto, aby bola mama šťastná. Čím bližšie ho spoznáva, tým viac ju to k nemu ťahá. Najradšej by prekročila pomyselnú hranicu medzi nimi, len

Marta Galewska-Kustra - Kubko a rečové cvičenia

  CELKOVÉ HODNOTENIE - 5* ORIGINÁLNY NÁZOV - Pucio uczy się mówić VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 3+ POČET STRÁN - 40 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - leporelo JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Ikar VYDANIE - 1 ODKAZ NA KNIHU -   Kniha: Kubko a rečové cvičenia (Marta Galewska-Kustra) | bux.sk Za knihu ďakujem Bux.sk Kubko a rečové cvičenia je treťou knihou v poradí, ktorá sa zameriava na rozširovanie slovnej zásoby dieťaťa. Dieťa sa pomocou knihy učí tvoriť zložitejšie vety a osvojuje si princípy gramatiky. Kniha je dokonalou pomôckou nie len pre logopédov ale aj rodičov alebo pedagógov. Prvé dve strany nás oboznamujú s tým, ako s knihou pracovať a  čo si všímať pri hre s ňou. Práca s knihou je naozaj jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Stačí čítať jednoduché texty priradené k ilustráciám a ukazovať na osoby alebo veci spomenuté v texte. Následne na spodku stránok sa nachádzajú otázky ako „Čo je to?“, „Čo robí?“ , „Akú ma farbu?“...atď.  Cieľom vlastne je, aby dieťa pomenovalo t