Preskočiť na hlavný obsah

Miroslava Varáčková - Anjeli noci

 

CELKOVE HODNOTENIE – 3,5*

POČET STRÁN - 256

ROK VYDANIA - 2018

VÄZBA - brožovaná väzba

JAZYK - slovenský

VYDAVATEĽSTVO - Elist

ODKAZ NA KNIHU - https://elist.sk/kniha/anjeli-noci/

Za poskytnutie knihy a milý prístup ďakujem vydavateľstvu Elist.

O autorke

Miroslava Varáčková žije a tvorí v Trnave. Je vydatá a má dve malé deti. Píše príbehy pre young aldults (mladých dospelých) a väčšina jej kníh sa radí do žánru fantasy. Je verná novým, originálnym témam. Vo voľnom čase sa venuje svojej rodine, s ktorou často chodí do hôr. Miluje svoje deti, manžela, knihy, turistiku, cestovanie, dobré filmy a rockovú hudbu. Bojí sa hlbokej vody a neznáša faloš.

Anotácia

Hlavnou  hrdinkou knihy je Ema. Ema sa po smrti svojho otca presťahovala so svojou rodinou do nového mesta. Začína chodiť do novej školy a ani netuší, čo všetko ju tam čaká. Spoznáva okúzľujúceho učiteľa literatúry Adama, v ktorom nachádza spriaznenú dušu. Stačí pár stravných chvíľ s ním a bezhlavo sa zamiluje. Po tom, ako sú jej city opätované sa začnú diať divné veci. Kto je vlastne Adam? A sú Emine city k nemu pravé?

„Nudím ťa?“ spýtal sa po chvíli.  „Keď je reč o knihách, strácam nad sebou kontrolu a bľabocem donekonečna. Nemusíš ma počúvať, nie sme v škole. Nebudem ťa zdržovať.“ Vyrovnal sa a chystal sa odísť. Vyľakalo ma to, nechcela som, aby sme sa rozlúčili.



Môj názor

Keďže som poslednú dobu som čítala len knihy s vojnovou tematikou, tak som si potrebovala oddýchnuť od náročných tém. Preto som siahla práve po tejto knihe. Prvé stránky knihy mali nádych klasických klišé začiatkov, ale to mi nejak extrémne nevadilo. Štýl písania pani autorky mi celkom sadol a určite sadne aj vám. Kniha bola jednoducho napísaná, takže sa čítala jedna radosť. Dialógov bolo v knihe pomenej, ale zato opismi pani autorka nešetrila a opisy ma na tejto knihe bavili najviac. Autorka sa povenovala aj vnútorným pocitom hlavnej postavy. Téma knihy bola postavená na vzťahu hlavných hrdinov a tajomstve Adama.  Celkovo sa kniha niesla v takom romantickom duchu. Vzťah medzi hlavnými hrdinami mi prišiel príliš rýchli. Rozprávali sa poriadne raz a už sa bezhlavo milovali.  Dobre, dajme tomu, že ona bola pod vplyvom jeho kúzla, no on ako učiteľ mohol dlhšie odolávať. Samozrejme okrem romantiky bola kniha nabitá aj akciou. Nesmiem ani zabudnúť na krásne myšlienky, ktoré potešia každú knihomoľku.

Čím dlhšie som knihu čítala, tým viac mi pripomínala Twilight. Samozrejme kniha rozpráva iný príbeh ale úplne sa to nieslo v tomto duchu. Celú dobu som čakala na to, kedy sa odhalí, že je Adam upír ale to sa nestalo.

Poďme teraz na postavy. Ema a Adam mi celkom sadli ale nevytvorila som si k nim hlbší vzťah. Správanie postav mi prišlo nereálne až divné na môj vkus, hlavne správanie hlavnej hrdinky. 

Záverečná scéna bola plná akcie. Koniec bol celkom fajn. Toto nie je kniha pre náročných čitateľov. Ja som si pri jej čítaní kvalitne oddýchla. Odporúčam ju milovníkom Twilight ságy a nenáročným čitateľom. 


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Janette Okeová - Keď príde jar

HODNOTENIE - 5 /5 ORIGINÁLNY NÁZOV - WHENCOMES THE SPRING POČET STRÁN - 320 VÄZBA - BROŽOVANÁ  ROK VYDANIA - 2021 EDÍCIA -KANADSKÝ ZÁPAD  ŠTÝL- historický, romantický, duchovný JAZYK - slovenčina VYDAVATEĽSTVO - KUMRAN PRE KOHO - pre ženy, pre kresťanov ODKAZ NA KNIHU -  Keď príde jar: kniha - Janette Okeová | Kumran.sk      Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk.  Dal jej svoje srdce – dokáže sa oň Elizabeth starať s takou nehou, s akou sa Wynn stará o ňu? Keď príde jar  je druhou knihou najpredávanejšej série kresťanských románov z prostredia kanadského západu od skvelej spisovateľky  Janette Okeovej . Svadba bola jej splneným snom, ale potom… Po roku učenia v jednotriednej škole v kanadskej divočine plánuje Elizabeth svadbu s Wynnom Delaneym, členom Kráľovskej severozápadnej jazdnej polície. Svoj manželský život začínajú na jeho odľahlej základni ďaleko na severe. Elizabeth sa necíti pripravená na taký osamelý život bez mnohých výdoby

Mona Kasten - Dúfať znova

  CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 ORIGINÁLNY NÁZOV - Hope Again POČET STRÁN - 368 VÄZBA - brožovaná väzba ROK VYDANIA - 2022 VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 17+ VYDANIE - 1 ŠTÝL - romantický JAZYK - slovenčina PREKLAD - preložila Martina Šturcelová PÔVOD - Nemecko 4. DIEL SÉRIE - Znova VYDAVATEĽSTVO - YOLi PRE KOHO - young adult, new adult ODKAZ NA KNIHU -  Paperback: Dúfať znova (Mona Kasten) | bux.sk   Za knihu ďakujem BUX.sk   Everly Pennová neverila na lásku. Celé roky sa prizerala, ako jej mama trpí v násilnom vzťahu.  Zážitky z detstva ju natoľko traumatizovali, že si mužov nepripúšťala k telu. Nechcela sa zamilovať. A už vôbec nie do svojho vyučujúceho. Ibaže Nolan Gates je šarmantný, inteligentný, sexi a iba pri ňom dokáže byť Everly sama sebou. Len jemu dokáže otvorene povedať, že netuší, čo chce od života a že študuje len preto, aby bola mama šťastná. Čím bližšie ho spoznáva, tým viac ju to k nemu ťahá. Najradšej by prekročila pomyselnú hranicu medzi nimi, len

Marta Galewska-Kustra - Kubko a rečové cvičenia

  CELKOVÉ HODNOTENIE - 5* ORIGINÁLNY NÁZOV - Pucio uczy się mówić VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 3+ POČET STRÁN - 40 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - leporelo JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Ikar VYDANIE - 1 ODKAZ NA KNIHU -   Kniha: Kubko a rečové cvičenia (Marta Galewska-Kustra) | bux.sk Za knihu ďakujem Bux.sk Kubko a rečové cvičenia je treťou knihou v poradí, ktorá sa zameriava na rozširovanie slovnej zásoby dieťaťa. Dieťa sa pomocou knihy učí tvoriť zložitejšie vety a osvojuje si princípy gramatiky. Kniha je dokonalou pomôckou nie len pre logopédov ale aj rodičov alebo pedagógov. Prvé dve strany nás oboznamujú s tým, ako s knihou pracovať a  čo si všímať pri hre s ňou. Práca s knihou je naozaj jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Stačí čítať jednoduché texty priradené k ilustráciám a ukazovať na osoby alebo veci spomenuté v texte. Následne na spodku stránok sa nachádzajú otázky ako „Čo je to?“, „Čo robí?“ , „Akú ma farbu?“...atď.  Cieľom vlastne je, aby dieťa pomenovalo t