Preskočiť na hlavný obsah

Mary E. Pearson - Zrádné srdce

 


CELKOVÉ HODNOTENIE – 4*

ORIGINÁLNY NÁZOV - The Heart of Betrayal

VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 12+

POČET STRÁN - 368

ROK VYDANIA - 2018

VÄZBA - pevná väzba

JAZYK – slovenský (Ja som knihu čítala v CZ jazyku.)

VYDAVATEĽSTVO – CooBoo

ODKAZ NA KNIHU - https://www.preskoly.sk/p/421530-zradne-srdce/

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som sa chcela poďakovať vydavateľstvu preskoly.sk/

Anotácia

Pokračovanie knihy Falošný bozk sa odohráva v barbarskom meste. Lia a Rafe sú väzňami vládcu Vendy. Ich šanca na záchranu je mizivá a tak im neostáva nič iné len čakať na pomoc. Vládcu Vendy Lia zaujme viac, ako sa na prvý pohľad zdá a chce jej dar využiť vo svoj prospech. Stále je tu aj Rafe, ktorý jej síce klamal, ale obetoval svoju slobodu, aby ju ochránil. A, samozrejme, je tu aj Kaden, ktorý tuší, že Lia jediná dokáže zvrátiť osud. Zatiaľ čo sa prebúdza Liin dar a ona spoznáva samu seba, je jej jasné, že ju čakajú rozhodnutia, ktoré ovplyvnia jej krajinu i jej vlastný osud.



Môj názor

Prvý diel z tejto série sa mi náramne páčil a tak som bola zvedavá na pokračovanie. Prvé stránky knihy sa mi čítali ťažko. Nie som  zvyknutá čítať v českom jazyku a preto bola táto kniha pre mňa výzvou. Príbeh ma však  natoľko pohltil, že som jazyk ani nevnímala. Štýl písania pani autorky bol veľmi „čtivý“, ani som si neuvedomila a už som bola na konci knihy.  Dej knihy sa plynulo odvíjal bez zbytočných omáčok. Opisy v knihe sa mi veľmi páčili, vďaka ním som si dokázala predstaviť miesta, v ktorých sa dej odohrával. Mám pocit, že akcie v tejto knihe bolo veľmi málo, ale zato napätie sa dalo priam krájať. Tak ako v prvej časti aj v tejto si môžeme dej knihy prečítať z pohľadu viacerých postáv. Práve to ma na knihe bavilo najviac. Len vďaka tomu máme možnosť lepšie spoznať charaktery postáv a ich zmýšľanie. Najmenej ma bavili kapitoly z pohľadu Kadena.



Čo sa týka postáv tak tie boli famózne. Liu a Rafeho som si veľmi obľúbila už v prvom diely. Lia sa v tejto časti snaží pochopiť svoj dar, čo nie je vždy najľahšie. Oceňujem jej nezlomnosť a prefíkanosť, ktorá ma v niektorých situáciách prekvapovala. Kaden sa mi v tejto časti veľmi páčil. Autorka sa viac povenovala jeho postave a my máme možnosť nahliadnuť do jeho minulosti. Okrem týchto postáv ma zaujala postava Komizara. Aj keď teda nepatril ku kladným postavám, tak ja som si jeho pasáže užívala.

V tejto knihe nájdeme úplne všetko lásku, nenávisť, napätie a hlavne veľa intríg a klamstiev. Romantická linka alebo skôr milostný trojuholník mi prišiel fajn. Vzťah medzi Liou a Rafeom bol klasicky sladký a Kadenove city sa postupne prejavovali. Čo sa týka fantasy prvkov tak tých bolo tak málo, že by som nepovedala, že ide o fantasy knihu. Dosť ma to sklamalo, čakala som, že sa Liin dar viac prejaví, no nestalo sa. Záverečná scéna bola bravúrna a koniec knihy ešte lepší. Pravdepodobne podľahnem a siahnem po ďalšom diely. Knihu odporúčam milovníkom intríg. 

 


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Janette Okeová - Keď príde jar

HODNOTENIE - 5 /5 ORIGINÁLNY NÁZOV - WHENCOMES THE SPRING POČET STRÁN - 320 VÄZBA - BROŽOVANÁ  ROK VYDANIA - 2021 EDÍCIA -KANADSKÝ ZÁPAD  ŠTÝL- historický, romantický, duchovný JAZYK - slovenčina VYDAVATEĽSTVO - KUMRAN PRE KOHO - pre ženy, pre kresťanov ODKAZ NA KNIHU -  Keď príde jar: kniha - Janette Okeová | Kumran.sk      Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk.  Dal jej svoje srdce – dokáže sa oň Elizabeth starať s takou nehou, s akou sa Wynn stará o ňu? Keď príde jar  je druhou knihou najpredávanejšej série kresťanských románov z prostredia kanadského západu od skvelej spisovateľky  Janette Okeovej . Svadba bola jej splneným snom, ale potom… Po roku učenia v jednotriednej škole v kanadskej divočine plánuje Elizabeth svadbu s Wynnom Delaneym, členom Kráľovskej severozápadnej jazdnej polície. Svoj manželský život začínajú na jeho odľahlej základni ďaleko na severe. Elizabeth sa necíti pripravená na taký osamelý život bez mnohých výdoby

Mona Kasten - Dúfať znova

  CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 ORIGINÁLNY NÁZOV - Hope Again POČET STRÁN - 368 VÄZBA - brožovaná väzba ROK VYDANIA - 2022 VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 17+ VYDANIE - 1 ŠTÝL - romantický JAZYK - slovenčina PREKLAD - preložila Martina Šturcelová PÔVOD - Nemecko 4. DIEL SÉRIE - Znova VYDAVATEĽSTVO - YOLi PRE KOHO - young adult, new adult ODKAZ NA KNIHU -  Paperback: Dúfať znova (Mona Kasten) | bux.sk   Za knihu ďakujem BUX.sk   Everly Pennová neverila na lásku. Celé roky sa prizerala, ako jej mama trpí v násilnom vzťahu.  Zážitky z detstva ju natoľko traumatizovali, že si mužov nepripúšťala k telu. Nechcela sa zamilovať. A už vôbec nie do svojho vyučujúceho. Ibaže Nolan Gates je šarmantný, inteligentný, sexi a iba pri ňom dokáže byť Everly sama sebou. Len jemu dokáže otvorene povedať, že netuší, čo chce od života a že študuje len preto, aby bola mama šťastná. Čím bližšie ho spoznáva, tým viac ju to k nemu ťahá. Najradšej by prekročila pomyselnú hranicu medzi nimi, len

Marta Galewska-Kustra - Kubko a rečové cvičenia

  CELKOVÉ HODNOTENIE - 5* ORIGINÁLNY NÁZOV - Pucio uczy się mówić VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 3+ POČET STRÁN - 40 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - leporelo JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Ikar VYDANIE - 1 ODKAZ NA KNIHU -   Kniha: Kubko a rečové cvičenia (Marta Galewska-Kustra) | bux.sk Za knihu ďakujem Bux.sk Kubko a rečové cvičenia je treťou knihou v poradí, ktorá sa zameriava na rozširovanie slovnej zásoby dieťaťa. Dieťa sa pomocou knihy učí tvoriť zložitejšie vety a osvojuje si princípy gramatiky. Kniha je dokonalou pomôckou nie len pre logopédov ale aj rodičov alebo pedagógov. Prvé dve strany nás oboznamujú s tým, ako s knihou pracovať a  čo si všímať pri hre s ňou. Práca s knihou je naozaj jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Stačí čítať jednoduché texty priradené k ilustráciám a ukazovať na osoby alebo veci spomenuté v texte. Následne na spodku stránok sa nachádzajú otázky ako „Čo je to?“, „Čo robí?“ , „Akú ma farbu?“...atď.  Cieľom vlastne je, aby dieťa pomenovalo t