Preskočiť na hlavný obsah

Jennifer L. Armentrout - Ónyx

 


CELKOVÉ HODNOTENIE – 4,5*

ORIGINÁLNY NÁZOV – Onyx

VEKOVÉ ODPORÚČANIE – 14-18

POČET STRÁN – 392

ROK VYDANIA – 2019

VÄZBA – brožovaná väzba

JAZYK – slovenský

VYDAVATEĽSTVO – Zelený kocúr

ODKAZ NA KNIHU - https://www.zelenykocur.sk/products/onyx-druha-kniha-serie-lux?_pos=1&_sid=118762b69&_ss=r

 

Anotácia

Kniha Ónyx je pokračovaním knihy Obsidián zo série Lux. Kniha obsahom nadväzuje na prvú časť. Daemona a Katy spája silné puto. Daemon sa snaží dokázať, že jeho city sú skutočné a že to, čo ku nej cíti, nie len vďaka putu. Katy mu to neverí a snaží sa od neho držať ďalej, hoci Daemon vo svojej snahe nepovoľuje. No čakajú ich väčšie problémy. Do mesta zavítalo ministerstvo obrany. Ak prídu na to, že ich spája puto tak sú obaja odpísaní. Okrem toho, v škole sa objavil chalan, ktorý vie čo sa jej stalo a chce jej pomôcť. Všetko sa zamotáva, keď Katy uvidí niekoho, kto nemá byť nažive. Čo sa vlastne stalo s jeho bratom? A čo vlastne plánuje ministerstvo obrany?

 

Daemon Black si sadol za mňa a o chvíľku som cítila, ako ma perom štuchá pod lopatkou. Neubehlo ani desať sekúnd. Otočila som sa na stoličke a omámila ma jedinečná vôňa, ktorá nemohla patriť inému. Odtiahol ruku a modrým vrchnáčikom pera si poklepkal  po kútiku pier. Tie pery som veľmi dobre poznala. „Dobre´ ráno, mačiatko.“

 

Môj názor

Ja túto sériu proste zbožňujem. Po dočítaní knihy Obsidián som sa hneď vrhla na pokračovanie. Tak ako predchádzajúca kniha aj táto sa veľmi dobre čítala. Autorkin štýl písania mi veľmi sadol. Kniha mala plynulý dej bez zbytočných omáčok, ktoré by čitateľa pri čítaní nudili. Dej sa plynulo odvíjal a ani som si neuvedomila a už som bola na konci knihy.  Opisov v tejto knihe veľa nie je, ale mne osobne to vôbec nevadilo práve naopak. Dialógov bolo zase požehnane , ale nemusíte sa báť určite vás budú baviť.  Musím uznať, že oproti prvému dielu je cítiť v tejto knihe posun. Autorka dej knihy vyšperkovala a povýšila sériu na vyššiu úroveň.

Čo sa týka postav tak tie boli bravúrne vykreslené. Každá z postáv dostala dostatočný priestor na vyjadrenie svojho potenciálu, čo ja osobne oceňujem.  Práve vďaka tomu máme možnosť spoznať aj vedľajšie postavy. Autorka sa v tejto časti zamerala na vnútorné pocity postáv, čo dodalo postavám na reálnosti. Katy to v tejto časti nemala ľahké. Musela sa popasovať s novými schopnosťami a citmi, ktoré prechovávala k Daemonovi. Mňa osobne celkom vytáčalo jej správanie v niektorých situáciách. Mala som pocit, že sa nasilu snažila byť hrdinkou a to som jej nežrala. Ani Daemon to nemal ľahké. Jeho život sa v okamihu úplne zmenil.

Záverečná scéna bola opäť nabitá akciou a napätím. Autorke sa podarilo tieto emócie preniesť aj na mňa ako čitateľa. Všetko som prežívala spolu s postavami a bála sa konca knihy. A oprávnene, koniec bol teda epický a navnadil ma na pokračovanie série. Ani v tejto časti nechýba bonusový materiál v podobe pasáži z Daemonovho pohľadu. Neváhajte a nazrite do sveta Luxov.

Za poskytnutie série ďakujem vydavateľstvu Zelený kocúr. 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Janette Okeová - Keď príde jar

HODNOTENIE - 5 /5 ORIGINÁLNY NÁZOV - WHENCOMES THE SPRING POČET STRÁN - 320 VÄZBA - BROŽOVANÁ  ROK VYDANIA - 2021 EDÍCIA -KANADSKÝ ZÁPAD  ŠTÝL- historický, romantický, duchovný JAZYK - slovenčina VYDAVATEĽSTVO - KUMRAN PRE KOHO - pre ženy, pre kresťanov ODKAZ NA KNIHU -  Keď príde jar: kniha - Janette Okeová | Kumran.sk      Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk.  Dal jej svoje srdce – dokáže sa oň Elizabeth starať s takou nehou, s akou sa Wynn stará o ňu? Keď príde jar  je druhou knihou najpredávanejšej série kresťanských románov z prostredia kanadského západu od skvelej spisovateľky  Janette Okeovej . Svadba bola jej splneným snom, ale potom… Po roku učenia v jednotriednej škole v kanadskej divočine plánuje Elizabeth svadbu s Wynnom Delaneym, členom Kráľovskej severozápadnej jazdnej polície. Svoj manželský život začínajú na jeho odľahlej základni ďaleko na severe. Elizabeth sa necíti pripravená na taký osamelý život bez mnohých výdoby

Mona Kasten - Dúfať znova

  CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 ORIGINÁLNY NÁZOV - Hope Again POČET STRÁN - 368 VÄZBA - brožovaná väzba ROK VYDANIA - 2022 VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 17+ VYDANIE - 1 ŠTÝL - romantický JAZYK - slovenčina PREKLAD - preložila Martina Šturcelová PÔVOD - Nemecko 4. DIEL SÉRIE - Znova VYDAVATEĽSTVO - YOLi PRE KOHO - young adult, new adult ODKAZ NA KNIHU -  Paperback: Dúfať znova (Mona Kasten) | bux.sk   Za knihu ďakujem BUX.sk   Everly Pennová neverila na lásku. Celé roky sa prizerala, ako jej mama trpí v násilnom vzťahu.  Zážitky z detstva ju natoľko traumatizovali, že si mužov nepripúšťala k telu. Nechcela sa zamilovať. A už vôbec nie do svojho vyučujúceho. Ibaže Nolan Gates je šarmantný, inteligentný, sexi a iba pri ňom dokáže byť Everly sama sebou. Len jemu dokáže otvorene povedať, že netuší, čo chce od života a že študuje len preto, aby bola mama šťastná. Čím bližšie ho spoznáva, tým viac ju to k nemu ťahá. Najradšej by prekročila pomyselnú hranicu medzi nimi, len

Marta Galewska-Kustra - Kubko a rečové cvičenia

  CELKOVÉ HODNOTENIE - 5* ORIGINÁLNY NÁZOV - Pucio uczy się mówić VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 3+ POČET STRÁN - 40 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - leporelo JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Ikar VYDANIE - 1 ODKAZ NA KNIHU -   Kniha: Kubko a rečové cvičenia (Marta Galewska-Kustra) | bux.sk Za knihu ďakujem Bux.sk Kubko a rečové cvičenia je treťou knihou v poradí, ktorá sa zameriava na rozširovanie slovnej zásoby dieťaťa. Dieťa sa pomocou knihy učí tvoriť zložitejšie vety a osvojuje si princípy gramatiky. Kniha je dokonalou pomôckou nie len pre logopédov ale aj rodičov alebo pedagógov. Prvé dve strany nás oboznamujú s tým, ako s knihou pracovať a  čo si všímať pri hre s ňou. Práca s knihou je naozaj jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Stačí čítať jednoduché texty priradené k ilustráciám a ukazovať na osoby alebo veci spomenuté v texte. Následne na spodku stránok sa nachádzajú otázky ako „Čo je to?“, „Čo robí?“ , „Akú ma farbu?“...atď.  Cieľom vlastne je, aby dieťa pomenovalo t