Preskočiť na hlavný obsah

Tessa Afsharová - Dcéra Ríma


CELKOVÉ HODNOTENIE – 5*

ORIGINÁLNY NÁZOV - Daughter of Rome

POČET STRÁN - 288

ROK VYDANIA - 2020

VÄZBA - brožovaná väzba

JAZYK - slovenský

VYDAVATEĽSTVO – Kumran.sk

ODKAZ NA KNIHU - https://www.kumran.sk/krestanske-romany-novely/22580-dcera-rima.html

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som sa chcela poďakovať vydavateľstvu kumran.sk.

O autorke

Tessa Afshar sa narodila v Iráne v moslimskej rodine, kde prežila prvých štrnásť rokov svojho života. Po rozvode svojich rodičov sa presťahovala do Anglicka kde navštevovala internátnu školu pre dievčatá a zamilovala sa do Jane Austenovej a Charlotte Bronteovej. Tessa si vždy čítanie kníh dokázala užiť, ale počas svojich dospievajúcich rokov sa stala skutočným milencom beletrie. Vysokú školu vyštudovala v Spojených štátoch, kde sa aj natrvalo usadila.

Zásadný obrat v jej živote nastal v dvadsiatich rokoch keď konvertovala na kresťanstvo, čo navždy zmenilo jej život. Prostredníctvom všetkých strát a zmien ju Boh naučil niekoľko vzácnych právd a to bol čiastočne dôvod prečo začala písať. Svojim čitateľom chce s pomocou príbehov vyjaviť to, že sú hodní neúprosnej Božej lásky, odpustenia každého zlyhania, uzdravenia a obnovy života.

Tessa Afsharová získala titul M.Div na Yaleskej univerzite, kde pôsobila ako členka vedenia spoločenstva naDivinity School. V súčasnosti vedie službu ženám a modlitbovú službu.

Priscilla si neskôr neraz vravela, že v tej deň nasmeroval jej kroky k synagóge Pán a na krídlach modlitieb svojho ľudu jej poslal pozvanie. Prijala ho a už nikdy sa neobzrela späť.



Anotácia

Žena ukrývajúca zničujúce tajomstvo. 

Muž, ktorý túži dokázať svoju cenu.

A náhodné stretnutie, ktoré tento pár katapultuje do srdca histórie.

Priscilla je dcéra významného rímskeho generála. Po jeho smrti stratila všetky spoločenské styky a jej nevlastný brat ju uvrhol do postavenia, len o chlp lepšieho než mali slúžky. Priscillu jedného dňa spev veriacich prilákal do synagógy a ona zatúžila patriť k veriacim.  V synagóge  spozná chudobného židovského prisťahovalca Akvilu. Títo mladí ľudia netušia, že Boh má v pláne vytvoriť z nich najvplyvnejší pár ranej kresťanskej Cirkvi. A rovnako nemôžu predvídať, aké hory protivenstiev budú prekonávať pri budovaní spoločenstva Ježišových nasledovníkov. Na ich lásku dopadne tieň vraždy a zrady, do života im vstúpi záhadný najdúch a nemilosrdný nepriateľ, ktorý zúfalo prahne po láske.
Keď manželia vinou cisárovho rozmaru prídu o strechu nad hlavou, spoja sily s neobyčajným rabim Pavlom a bojujú, aby zradu pretvorili vo vykúpenie.

 Môj názor

Určite ste si všimli, že poslednú dobu som začala čítať knihy s kresťanskou tematikou. Mňa samu to udivuje, lebo som takým knihám nikdy nedávala nádej a ani sa pri nich nezastavovala. No po prečítaní knihy Kráľovskí bojovníci som zmenila názor a priam tento žáner vyhľadávam.

Veľmi ma potešilo, keď sa na knižnom trhu objavila kniha Dcéra Ríma od Tessy Afsharovej.  Toto je v podstate prvá kniha, ktorú som od autorky čítala, ale počula som samé chváli na jej tvorbu. A tak som o pár dni držala v ruke čerstvú knihu pripravenú na čítanie.

Prvé stránky knihy sa mi veľmi páčili. Autorka ma prológom úplne vtiahla do deja a ja som sa ani nenazdala a polku knihy som mala prečítanú. Historické opisy v knihe boli úchvatné a vďaka nim som si dokonalo vedela predstaviť kde sa dej odohráva. Dialógy mi neprišli nudné a nenarazila som na hluché miesta. Čo sa mi naozaj páči je, že autorka príbeh vystavala na dôkladnom historickom štúdiu.

Postavy sa mi veľmi páčili. Autorka ich celkom reálne vykreslila a ich správanie ma bavilo.  Priscilla bola dokonalá postava. Aj keď to nemala ľahké tak sa nikdy nevzdávala. Priscilla s Akvilom sú podľa mňa vzorom dokonalého manželstva. Samozrejme , že to nemali ľahké a ich vzťah bol skúšaný ale ich láska bola silnejšia. V podstate ma ich vzťah na tejto knihe bavil najviac a pasáže týkajúce sa ich vzťahu sa mi veľmi dobre čítali.

V knihe nájdeme aj biblické myšlienky, ktoré mi však pri čítaní vôbec nevadili. V podstate vďaka nim čitateľ spoznáva písmo. Milo ma prekvapilo, že v knihe bolo aj napätie a akcia. Čo je na tejto knihe zaujímavé je, že Priscilla s Akvilom naozaj existovali aj keď sa o nich veľa nevie. O tom, že Priscilla po boku svojho manžela slúžila cirkvi niet pochýb.

Ja som si čítanie knihy užila a odporúčam ju aj Vám.



Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Janette Okeová - Keď príde jar

HODNOTENIE - 5 /5 ORIGINÁLNY NÁZOV - WHENCOMES THE SPRING POČET STRÁN - 320 VÄZBA - BROŽOVANÁ  ROK VYDANIA - 2021 EDÍCIA -KANADSKÝ ZÁPAD  ŠTÝL- historický, romantický, duchovný JAZYK - slovenčina VYDAVATEĽSTVO - KUMRAN PRE KOHO - pre ženy, pre kresťanov ODKAZ NA KNIHU -  Keď príde jar: kniha - Janette Okeová | Kumran.sk      Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk.  Dal jej svoje srdce – dokáže sa oň Elizabeth starať s takou nehou, s akou sa Wynn stará o ňu? Keď príde jar  je druhou knihou najpredávanejšej série kresťanských románov z prostredia kanadského západu od skvelej spisovateľky  Janette Okeovej . Svadba bola jej splneným snom, ale potom… Po roku učenia v jednotriednej škole v kanadskej divočine plánuje Elizabeth svadbu s Wynnom Delaneym, členom Kráľovskej severozápadnej jazdnej polície. Svoj manželský život začínajú na jeho odľahlej základni ďaleko na severe. Elizabeth sa necíti pripravená na taký osamelý život bez mnohých výdoby

Mona Kasten - Dúfať znova

  CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 ORIGINÁLNY NÁZOV - Hope Again POČET STRÁN - 368 VÄZBA - brožovaná väzba ROK VYDANIA - 2022 VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 17+ VYDANIE - 1 ŠTÝL - romantický JAZYK - slovenčina PREKLAD - preložila Martina Šturcelová PÔVOD - Nemecko 4. DIEL SÉRIE - Znova VYDAVATEĽSTVO - YOLi PRE KOHO - young adult, new adult ODKAZ NA KNIHU -  Paperback: Dúfať znova (Mona Kasten) | bux.sk   Za knihu ďakujem BUX.sk   Everly Pennová neverila na lásku. Celé roky sa prizerala, ako jej mama trpí v násilnom vzťahu.  Zážitky z detstva ju natoľko traumatizovali, že si mužov nepripúšťala k telu. Nechcela sa zamilovať. A už vôbec nie do svojho vyučujúceho. Ibaže Nolan Gates je šarmantný, inteligentný, sexi a iba pri ňom dokáže byť Everly sama sebou. Len jemu dokáže otvorene povedať, že netuší, čo chce od života a že študuje len preto, aby bola mama šťastná. Čím bližšie ho spoznáva, tým viac ju to k nemu ťahá. Najradšej by prekročila pomyselnú hranicu medzi nimi, len

Marta Galewska-Kustra - Kubko a rečové cvičenia

  CELKOVÉ HODNOTENIE - 5* ORIGINÁLNY NÁZOV - Pucio uczy się mówić VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 3+ POČET STRÁN - 40 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - leporelo JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Ikar VYDANIE - 1 ODKAZ NA KNIHU -   Kniha: Kubko a rečové cvičenia (Marta Galewska-Kustra) | bux.sk Za knihu ďakujem Bux.sk Kubko a rečové cvičenia je treťou knihou v poradí, ktorá sa zameriava na rozširovanie slovnej zásoby dieťaťa. Dieťa sa pomocou knihy učí tvoriť zložitejšie vety a osvojuje si princípy gramatiky. Kniha je dokonalou pomôckou nie len pre logopédov ale aj rodičov alebo pedagógov. Prvé dve strany nás oboznamujú s tým, ako s knihou pracovať a  čo si všímať pri hre s ňou. Práca s knihou je naozaj jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Stačí čítať jednoduché texty priradené k ilustráciám a ukazovať na osoby alebo veci spomenuté v texte. Následne na spodku stránok sa nachádzajú otázky ako „Čo je to?“, „Čo robí?“ , „Akú ma farbu?“...atď.  Cieľom vlastne je, aby dieťa pomenovalo t