Preskočiť na hlavný obsah

Kristy Cambronová - Vrabce z Terezína



CELKOVÉ HODNOTENIE – 4 *
ORIGINÁLNY NÁZOV - A Sparrow in Terezin
POČET STRÁN - 320
ROK VYDANIA - 2020
VÄZBA - pevná väzba
JAZYK - slovenský
VYDAVATEĽSTVO - i527.net
ODKAZ NA KNIHU - https://bit.ly/3eE6L6d

Za knihy by som sa chcela poďakovať i527.net - vydavateľstvo kníh #KdeDobroViťazí

O autorke

Kristy Cambronovú fascinovalo obdobie druhej svetovej vojny už od chvíle, čo si vypočula vojnové zážitky svojho starého otca. Na Indiana University vyštudovala dejiny umenia a získala ocenenie za vynikajúce výsledky. Pätnásť rokov pracovala vo veľkých spoločnostiach ako konzultantka pre vzdelávanie a komunikáciu. Vo svojej tvorbe sa zameriava na príbehy z druhej svetovej vojny a historické romány z regentského Anglicka. Jej debutový román Motýľ a husle bol nominovaný na cenu za najlepší inšpiratívny román roku 2014. S manželom a tromi synmi, ktorí milujú futbal žije v Indiane.

Tu a tam sa ozval silný výbuch, po ktorom jej Liam pevne zovrel dlaň a zo stropu sa zniesla spŕška prachu. Vychutnávala si ten okamih. Bomby jej už nenaháňali strach. Myseľ jej zamestnávala jediná myšlienka: ako dlho ešte potrvá táto chvíľka.



Anotácia

Príbeh nádeje uprostred hrôz koncentračného tábora spojí osudy dvoch hrdiniek z minulosti a súčasnosti.

Súčasnosť: Sera Jamesová má pred sebou slávnostné otvorenie novej galérie a rozprávkovú svadbu. Čo viac by si mohla priať? Jej svadobný deň naruší zatknutie jej manžela Williama Hanovera. Sera musí bojovať proti jedovatým obvineniam, ktoré môžu Williama stáť desať rokov za mrežami. Ich vzťah čaká veľká skúška.  Podarí sa jej zachrániť budúcnosť a manželstvo, ktoré sa hneď po uzavretí ocitne v kríze?

Minulosť: Londýn 1942: Karolíne Makovskej sa spolu so  sestrou a jej manželom podarí opustiť okupovanú Prahu. Zanechá tam však svojich rodičov. Ako novinárka pre anglický denník The Daily Telegraph zisťuje, že pred hrôzami vojny nie je v bezpečí ani za Lamanšským prielivom, kde na vlastnej koži zažíva nemecké bombardovanie britskej metropoly. Keď sa dozvie, že vo východnej Európe prebieha masové vyvražďovanie Židov, rozhodne sa vrátiť do Prahy a zachrániť rodičov. Je ochotná pre ich záchranu urobiť všetko, aj vzdať sa vlastného života.  

Svety oboch hrdiniek prepojí život malého dievčatka, ktoré im ukáže, že ani v tých najtemnejších okamihoch netreba prestať dúfať. Hlavné hrdinky sa musia naučiť spoliehať na svoju vieru a bojovať o to, na čom im skutočne záleží – aj keď to bude znamenať, že do stávky vložia vlastnú budúcnosť.

 

Môj názor

V prvom rade by som chcela pochváliť krásne prevedenie obálky. Po knihe som siahla iba vďaka nej. Obálka ma tak okúzlila, že som si ani nevšimla, že ide o pokračovanie knihy Motýľ a husle. Takže som si pred samotným čítaním knihy prečítala anotáciu na prvý diel.

Knihu som začínala čítať s malou dušičkou. Ja osobne mám rešpekt pred knihami s vojnovou tematikou.  Prvé stránky knihy sa mi čítali dosť ťažko keďže som nečítala prvý diel , ale postupne som sa vžila do deja. Celkovo bola kniha napísaná jednoducho aj keď teda išlo o tak citlivú tému.  Prvá polovica knihy ma dosť nebavila. Stránky knihy  som prechádzala len letmo očami. Celý čas ma viac bavila dejová línia Kaji. Všetky udalosti, ktoré sa týkali Karolíny som prežívala spolu s ňou. Jej príbeh vo mne vyvolal všetky možné emócie.  Príbeh Sery ma vôbec neohúril a vedela by som si knihu predstaviť bez neho.  Čo sa mi celkom na knihe páčilo bolo, že autorka sa nesnažila čitateľa nasilu rozplakať. A musím spomenúť krásne náboženské myšlienky, nad ktorými som sa s radosťou zamýšľala.

Postavy mi celkom sadli. Kaja mi bola veľmi sympatická, páčilo sa mi jej odhodlanie a nebojácnosť. Bola ochotná obetovať svoj život pre záchranu iných a to je vzácnosť.  Dane bol výnimočná postava, aj keď patril  k Nemcom tak mal láskavé srdce. Takže autorka prostredníctvom jeho postavy poukázala na to, že nie každý z Nemcov bol zlý. Posledné kapitoly ma úplne pohltili a ja som sa nevedela odrhnúť od knihy. Bála som sa toho, ako kniha skončí a aký osud čaká Karolínu.  Na tejto knihe je krásne to, že sa človek prostredníctvom nej naučí veľa nových veci.

Celkovo knihu hodnotím kladne a neľutujem, že som po nej siahla. Sériu kníh jednoznačne  odporúčam každému.  

 Bože, verím, že raz nás uzdravíš, zašepkala s vošla do dverí, ktoré jej Liam podržal. 



Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com

 


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Janette Okeová - Keď príde jar

HODNOTENIE - 5 /5 ORIGINÁLNY NÁZOV - WHENCOMES THE SPRING POČET STRÁN - 320 VÄZBA - BROŽOVANÁ  ROK VYDANIA - 2021 EDÍCIA -KANADSKÝ ZÁPAD  ŠTÝL- historický, romantický, duchovný JAZYK - slovenčina VYDAVATEĽSTVO - KUMRAN PRE KOHO - pre ženy, pre kresťanov ODKAZ NA KNIHU -  Keď príde jar: kniha - Janette Okeová | Kumran.sk      Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk.  Dal jej svoje srdce – dokáže sa oň Elizabeth starať s takou nehou, s akou sa Wynn stará o ňu? Keď príde jar  je druhou knihou najpredávanejšej série kresťanských románov z prostredia kanadského západu od skvelej spisovateľky  Janette Okeovej . Svadba bola jej splneným snom, ale potom… Po roku učenia v jednotriednej škole v kanadskej divočine plánuje Elizabeth svadbu s Wynnom Delaneym, členom Kráľovskej severozápadnej jazdnej polície. Svoj manželský život začínajú na jeho odľahlej základni ďaleko na severe. Elizabeth sa necíti pripravená na taký osamelý život bez mnohých výdoby

Mona Kasten - Dúfať znova

  CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 ORIGINÁLNY NÁZOV - Hope Again POČET STRÁN - 368 VÄZBA - brožovaná väzba ROK VYDANIA - 2022 VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 17+ VYDANIE - 1 ŠTÝL - romantický JAZYK - slovenčina PREKLAD - preložila Martina Šturcelová PÔVOD - Nemecko 4. DIEL SÉRIE - Znova VYDAVATEĽSTVO - YOLi PRE KOHO - young adult, new adult ODKAZ NA KNIHU -  Paperback: Dúfať znova (Mona Kasten) | bux.sk   Za knihu ďakujem BUX.sk   Everly Pennová neverila na lásku. Celé roky sa prizerala, ako jej mama trpí v násilnom vzťahu.  Zážitky z detstva ju natoľko traumatizovali, že si mužov nepripúšťala k telu. Nechcela sa zamilovať. A už vôbec nie do svojho vyučujúceho. Ibaže Nolan Gates je šarmantný, inteligentný, sexi a iba pri ňom dokáže byť Everly sama sebou. Len jemu dokáže otvorene povedať, že netuší, čo chce od života a že študuje len preto, aby bola mama šťastná. Čím bližšie ho spoznáva, tým viac ju to k nemu ťahá. Najradšej by prekročila pomyselnú hranicu medzi nimi, len

Marta Galewska-Kustra - Kubko a rečové cvičenia

  CELKOVÉ HODNOTENIE - 5* ORIGINÁLNY NÁZOV - Pucio uczy się mówić VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 3+ POČET STRÁN - 40 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - leporelo JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Ikar VYDANIE - 1 ODKAZ NA KNIHU -   Kniha: Kubko a rečové cvičenia (Marta Galewska-Kustra) | bux.sk Za knihu ďakujem Bux.sk Kubko a rečové cvičenia je treťou knihou v poradí, ktorá sa zameriava na rozširovanie slovnej zásoby dieťaťa. Dieťa sa pomocou knihy učí tvoriť zložitejšie vety a osvojuje si princípy gramatiky. Kniha je dokonalou pomôckou nie len pre logopédov ale aj rodičov alebo pedagógov. Prvé dve strany nás oboznamujú s tým, ako s knihou pracovať a  čo si všímať pri hre s ňou. Práca s knihou je naozaj jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Stačí čítať jednoduché texty priradené k ilustráciám a ukazovať na osoby alebo veci spomenuté v texte. Následne na spodku stránok sa nachádzajú otázky ako „Čo je to?“, „Čo robí?“ , „Akú ma farbu?“...atď.  Cieľom vlastne je, aby dieťa pomenovalo t