Preskočiť na hlavný obsah

Jaime Jo Wrightová - Zúčtovanie pri Gossamerskom rybníku




CELKOVÉ HODNOTENIE- 4,5*
ORIGINÁLNY NÁZOV-The Reckoning at Gossamer Pond
POČET STRÁN-328
ROK VYDANIA-2020
VÄZBA-pevná väzba
JAZYK-slovenský
VYDAVATEĽSTVO-i527.net


Za knihy by som sa chcela poďakovať i527.net - Knihy, kde dobro víťazí.

O autorke

Jaime Jo Wrightová sama o sebe tvrdí, že je profesionálny „pijan“ kávy a „feťák“ sociálnych médií. ;) Žije v kopcoch Winsconsinu. Miluje písať romány z konca minulého storočia, ktoré sú zafarbené tajomstvom a napätím. Je manželkou a matkou. Jaime žije v krajine snov, existuje v prítomnosti a pozýva vás k dobrodružstvu skrze svoje knihy. 

Anotácia

Dve ženy, ktoré delí sto rokov, musia objasniť záhady ich rodného mesta skôr, než bude neskoro a ony prídu o svoju budúcnosť a o svoje duše.

Gossamer Grove na Stredozápade USA už sto rokov pôsobí ako idylické mestečko plné čestných ľudí. Lenže Annalise Forsythová vie, aké bolestné tajomstvá sa skrývajú za dokonalou fasádou. Sama jedno má. Za záhadných okolností odrazu zdedí polorozpadnutý obytný príves plný fotografií, starých úmrtných oznámení a evanjelikálnych letákov. Ani náhodou však nečaká, že odhalí také temné a hrozivé záhady.

O sto rokov skôr sa po príchode kontroverzných, no charizmatických bratov – evanjelikálnych kazateľov – Gossamer Grove zmieta vo víre chaosu. Keď Libby Sheffieldová, ktorá pracuje v redakcii otcových novín, dostane úmrtné oznámenie o smrti uznávaného miestneho diakona ešte pred jeho smrťou, udalosti naberú rýchly spád a do života obyvateľov zasiahne vražda. Libby sa spolu s diakonovým synom snaží prísť zločinu na koreň. Je jasné, že v meste nastalo zúčtovanie, no keď sa v redakcii objaví ďalšie parte, uvedomia si, ako hlboko až siaha nebezpečenstvo, ktorému sa rozhodli čeliť.


Tvoje hriechy vyjdú na svetlo. Tajomstvá nikdy neskryješ.



Môj názor

Chcela by som pochváliť vydavateľstvo za expresné dodanie knihy, ktoré ma veľmi potešilo. Knihu som si vyberala na základe obálky. Viem, viem knihu by sme nemali súdiť podľa obalu ale pri tejto knihe som proste neodolala. Ide o prvú knihu, ktorú som od autorky čítala. Doteraz som sa s jej tvorbou nestretla, takže o to viac som sa na knihu tešila.

Prvých 80 stránok sa mi dosť ťažko čítalo. Kniha mala pomalší rozbeh a dej sa dosť vliekol. Bola som celkom sklamaná z toho, ako sa mi kniha nepáči. Postupne som sa však do knihy začítala a dej sa začínal pomaly rozbiehať. Celkovo mi čítanie knihy trvalo necelé 3 dni. Štýl písania pani autorky sa mi celkom páčil, musím oceniť jej detailné opisy prostredia, vďaka ktorým som nemala problém si predstaviť kde sa dej odohráva. Ja mám veľmi rada knihy v ktorých sa prelína minulosť s prítomnosťou a v tejto knihe sa s tým autorka celkom pekne vyhrala. Obe časové línie boli napínavé a navzájom sa pekne dopĺňali. Čo je naozaj super, že kniha nebola vôbec predvídateľná. Pri žiadnej kapitole som nedokázala predvídať sled udalostí a to je na knihe to najlepšie. Musím ešte spomenúť veľmi pekné biblické metafory.V prvej polovici ma viac bavila časová línia Annalise no  ku koncu som podľahla obom Čo sa týka postáv tak tie boli dosť povrchne opísané a ani jedna sa mi nevryla pod kožu. Celkom dosť ma na knihe štvalo, že tajomstvá oboch hrdiniek boli prehnane nafúknuté. Aj keď sa postupne v knihe všetko objasňovalo tak som sa pristihla pri tom, že som vôbec netušila, ktorá postava s ktorou súvisí.  Posledných 30 strán som pri čítaní knihy ani nedýchala. Bola som veľmi zvedavá na to celkové rozuzlenie tajomstva. Koniec knihy ma milo prekvapil a po dočítaní knihy vo mne ostal prijemní pocit. Aj napriek všetkému, čo sa mne osobne na knihe nepáčilo Vám ju naozaj odporúčam. 

Život je krehký, milosrdenstvo nádherné. Liby sa usmievala a z presvedčenia, ktoré vychádzalo z hĺbky jej duše, povedala: „Mám rada fialky.



Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com.


Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Janette Okeová - Keď príde jar

HODNOTENIE - 5 /5 ORIGINÁLNY NÁZOV - WHENCOMES THE SPRING POČET STRÁN - 320 VÄZBA - BROŽOVANÁ  ROK VYDANIA - 2021 EDÍCIA -KANADSKÝ ZÁPAD  ŠTÝL- historický, romantický, duchovný JAZYK - slovenčina VYDAVATEĽSTVO - KUMRAN PRE KOHO - pre ženy, pre kresťanov ODKAZ NA KNIHU -  Keď príde jar: kniha - Janette Okeová | Kumran.sk      Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Kumran.sk.  Dal jej svoje srdce – dokáže sa oň Elizabeth starať s takou nehou, s akou sa Wynn stará o ňu? Keď príde jar  je druhou knihou najpredávanejšej série kresťanských románov z prostredia kanadského západu od skvelej spisovateľky  Janette Okeovej . Svadba bola jej splneným snom, ale potom… Po roku učenia v jednotriednej škole v kanadskej divočine plánuje Elizabeth svadbu s Wynnom Delaneym, členom Kráľovskej severozápadnej jazdnej polície. Svoj manželský život začínajú na jeho odľahlej základni ďaleko na severe. Elizabeth sa necíti pripravená na taký osamelý život bez mnohých výdoby

Mona Kasten - Dúfať znova

  CELKOVÉ HODNOTENIE – 5/5 ORIGINÁLNY NÁZOV - Hope Again POČET STRÁN - 368 VÄZBA - brožovaná väzba ROK VYDANIA - 2022 VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 17+ VYDANIE - 1 ŠTÝL - romantický JAZYK - slovenčina PREKLAD - preložila Martina Šturcelová PÔVOD - Nemecko 4. DIEL SÉRIE - Znova VYDAVATEĽSTVO - YOLi PRE KOHO - young adult, new adult ODKAZ NA KNIHU -  Paperback: Dúfať znova (Mona Kasten) | bux.sk   Za knihu ďakujem BUX.sk   Everly Pennová neverila na lásku. Celé roky sa prizerala, ako jej mama trpí v násilnom vzťahu.  Zážitky z detstva ju natoľko traumatizovali, že si mužov nepripúšťala k telu. Nechcela sa zamilovať. A už vôbec nie do svojho vyučujúceho. Ibaže Nolan Gates je šarmantný, inteligentný, sexi a iba pri ňom dokáže byť Everly sama sebou. Len jemu dokáže otvorene povedať, že netuší, čo chce od života a že študuje len preto, aby bola mama šťastná. Čím bližšie ho spoznáva, tým viac ju to k nemu ťahá. Najradšej by prekročila pomyselnú hranicu medzi nimi, len

Marta Galewska-Kustra - Kubko a rečové cvičenia

  CELKOVÉ HODNOTENIE - 5* ORIGINÁLNY NÁZOV - Pucio uczy się mówić VEKOVÉ ODPORÚČANIE - 3+ POČET STRÁN - 40 ROK VYDANIA - 2020 VÄZBA - leporelo JAZYK - slovenský VYDAVATEĽSTVO - Ikar VYDANIE - 1 ODKAZ NA KNIHU -   Kniha: Kubko a rečové cvičenia (Marta Galewska-Kustra) | bux.sk Za knihu ďakujem Bux.sk Kubko a rečové cvičenia je treťou knihou v poradí, ktorá sa zameriava na rozširovanie slovnej zásoby dieťaťa. Dieťa sa pomocou knihy učí tvoriť zložitejšie vety a osvojuje si princípy gramatiky. Kniha je dokonalou pomôckou nie len pre logopédov ale aj rodičov alebo pedagógov. Prvé dve strany nás oboznamujú s tým, ako s knihou pracovať a  čo si všímať pri hre s ňou. Práca s knihou je naozaj jednoduchá a zvládne ju naozaj každý. Stačí čítať jednoduché texty priradené k ilustráciám a ukazovať na osoby alebo veci spomenuté v texte. Následne na spodku stránok sa nachádzajú otázky ako „Čo je to?“, „Čo robí?“ , „Akú ma farbu?“...atď.  Cieľom vlastne je, aby dieťa pomenovalo t